یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
image-20230815001442-1.png
قلعه گورماز در شهر سوریا اسپانیا

حوزه/ قلعه خلافت گورماز، واقع در شهر سوریا اسپانیا، قدیمی‌ترین قلعه مسلمانان در اروپا است.

به گزارش گروه ترجمه حوزه، سایت ain در گزارشی از قلعه خلافت گورماز در اسپانیا نوشت: قلعه خیره کننده خلافت گورماز، واقع در شهر سوریا اسپانیا، قدیمی‌ترین قلعه مسلمانان در اروپا است.

این بنا در زمان خلافت کوردوبا در قرن نهم ساخته شد. قلعه گورماز در زمان گالیب و المنظور دوران شکوفایی خود را سپری کرد و به دلیل موقعیت استراتژیک و نظامی خود، تحت محاصره های متعددی قرار گرفت. در دوران خلافت کوردوبا، کنترل کل دره "دوئرو" را ممکن ساخته بود. از لحاظ معماری تقریباً به طور کامل از سنگ‌های تراش خورده ساخته شده است. این قلعه شامل دو منطقه متمایز "قلعه و محوطه دیوارکشی شده" می‌باشد که توسط یک خندق از هم جدا شده اند، که اکنون پوشیده شده است.

در قلعه، برج المنظور متعلق به قرن دهم، اتاق اسلحه و برج ادای احترام و وفاداری به پادشاه خودنمایی می‌کند و در مجموع هفت برج به عنوان درب ورودی قلعه عمل می کند.

بزرگترین بنای قرن ۹ و ۱۰ در اروپا از ۴۴۶ متر طول و ۶۰ متر عرض تشکیل شده است. ورودی قلعه در جنوب ازیک درب دوگانه با طاق نعل اسبی تشکیل شده است که پرکاربردترین درب‌ها می‌باشد.

قلعه گورماز در سال ۲۰۲۱ به دلیل وضعیت نامناسب حفاظتی و وجود یک مزرعه خوک در مجاورت آن، وارد فهرست قرمز میراث فرهنگی شد. این تهدید در حال حاضر از بین رفته و این بنا مورد حفاظت قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha