یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
برگزاری جشن میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) در شهر مادرید

حوزه/ در این مراسم دکتر حلاوه، رئیس سابق انجمن روزنامه‌نگاران و نویسندگان عرب در اسپانیا، خاطرنشان کرد: جشن روز ولادت پیامبر اسلام (ص) نوعی ذکر است و با وجود انتقاد و مخالفت برخی از گروه‌ها باید برگزار شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، به مناسبت میلاد پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص)، دوشنبه هفته گذشته، جشنی در بنیاد آل‌البیت شهر مادرید برگزار شد.

در این مراسم که به مناسبت «هفته وحدت اسلامی» و همزمان با دیگر جشن‌ها در نقاط مختلف جهان برگزار شد، تعداد زیادی از مسلمانان با مذاهب مختلف حضور داشتند.

در این مراسم دکتر کمال حلاوه، رئیس سابق انجمن روزنامه‌نگاران و نویسندگان عرب در اسپانیا، میسون دواس، یکی از فعالان مذهبی مسلمان اسپانیا و موسی اعسم مدیر بنیاد آل‌البیت، به سخنرانی پرداختند.

دکتر حلاوه در سخنان خود ضمن تأکید بر اهمیت یاد نبی گرامی اسلام (ص) خاطرنشان کرد: جشن روز ولادت پیامبر اسلام (ص) نوعی ذکر است و با وجود انتقاد و مخالفت برخی از گروه‌ها باید برگزار شود.

وی همچنین خواستار برگزاری مراسم‌هایی دیگر شد که مسلمانان را برای یادآوری و مطالعه تعالیم پیامبر گرامی اسلام (ص) گرد هم می‌آورد.

دواس، فعال مذهبی در اسپانیا، نیز با اشاره به لزوم تربیت نسل‌های جدید با الگوگیری از شخصیت پیامبر(ص)، اظهار داشت: بهترین راه پیروی از گفتار و کردار پیامبر اسلام در زندگی روزمره است؛ زیرا او بهترین مخلوق خداوند بوده است، چنانکه قرآن کریم ایشان را الگوی نیکو معرفی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: جامعه مسلمانان باید ابتکار عمل را به دست گیرند و خود را به پاسخگویی به اقدامات خصمانه مانند هتک حرمت قرآن کریم محدود نکنند، بلکه رویکردی فعال در مشارکت‌های اجتماعی داشته باشند، از جمله این اقدامات تقدیر از نخبگان مسلمان، پزشکان، معلمان، دانشجویان، ورزشکاران و ... است که به شکل‌گیری الگوهای مثبت و برجسته برای مسلمانان کمک می‌کنند.

در پایان این نشست، موسی اعسم مدیر بنیاد آل‌البیت، بر ضرورت تلاش برای فعال‌سازی و به نتیجه رساندن اقدامات صورت گرفته با محوریت وحدت اسلامی و یکی‌شدن صفوف مسلمانان در مواجهه با چالش‌هایی که در اسپانیا بر سر راه ایشان ایجاد می‌شود، تأکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha