شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان قزوین در مراسم پایان دوره فعالیت‌های تبلیغی طلاب مدرسه علمیه علوی قم گفت: از عزیزان طلابی که از قم به شهر ما تشریف آوردند و زحمات زیادی کشیدند تشکر می‌کنم؛ از نهادهای فرهنگی استان که همکاری کردند و زمینه‌هایی را برای استفاده بیشتر از این عزیزان ایجاد کردند قدردانی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی امروز در مراسم پایان دوره فعالیت‌های تبلیغی طلاب مدرسه علمیه علوی قم که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزارشد گفت: شاهد برنامه‌های ۵۰ روزه شما عزیزان بودیم، در گوشه و کنار شهر برکت و اثر مثبت این برنامه‌ها را شاهد بودیم که نصیب جوانان، نوجوانان و فرهیختگان شهر ما شد.

وی ادامه داد: از عزیزان طلابی که از قم به شهر ما تشریف آوردند و زحمات زیادی کشیدند تشکر می‌کنم؛ از نهادهای فرهنگی استان که همکاری کردند و زمینه‌هایی را برای استفاده بیشتر از این عزیزان ایجاد کردند قدردانی می‌کنیم.

امام جمعه قزوین خطاب به نوجوانان و خانواده‌های آنان عنوان کرد: این عزیزان به استان ما آمدند تا چند کار را انجام دهند، برخی از ما آدم‌ها عقلمان به اندازه سنمان است، برای مثال اگر ۱۵ سال سن داریم، عقلمان هم ۱۵ ساله است، یعنی عقل و سن برابرند، برخی دیگر سنشان از عقلشان بیشتر است، یعنی ممکن است طبق شناسنامه ۱۵ ساله باشند اما به لحاظ عقلی ۱۰ ساله باشند، برخی دیگر هم عقلشان از سنشان بیشتر است، یعنی اگر سنشان مطابق شناسنامه ۱۵ ساله است، عقلشان ۲۰ ساله است و عقلشان از سنشان جلوتر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: این طلاب عزیز در این طرح خواسته‌اند کاری کنند عقل نوجوانان از سن‌شان سبقت بگیرد، این فعالیت‌ها، کلاس‌ها، آموزش‌ها و هنرنمایی‌ها با این هدف است.

وی خاطرنشان کرد: ما چه‌کار می‌توانیم کنیم که عقلمان از سنمان سبقت بگیرد؟ هر چقدر دین داشته باشیم، یعنی اهل نماز باشیم، ادب داشته باشیم، احترام والدین را رعایت کنیم، به رفقا و دوستان خود ظلم نکنیم، هر چقدر مسائل دینی را رعایت کنیم به همان اندازه عقل ما از سن ما جلو می‌زند، یعنی ممکن است سنمان کم باشد اما عقلمان فوق‌العاده می‌شود و پیشرفت می‌کند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تأکید کرد: وقتی عقل پیشرفت می‌کند شخصیت انسان شخصیتی برجسته، مفید و مؤثر می‌شود، برای مثال ما آدم‌هایی در سن و سال حاج قاسم سلیمانی داشته‌ایم اما این‌گونه مؤثر نبوده‌اند اما ایشان توانستند امنیت را در کشورهای اسلامی مستقر کنند، ایشان بودند که توانستند آمریکا را زمین‌گیر کنند، ایشان بودند که توانستند سرنوشت محکوم سقوط رژیم صهیونیستی را معین کنند، چرا که عقل ایشان از سنشان بیشتر بود، چون اهل دین و اقامه نماز بودند، به معنای واقعی می‌توان گفت ایشان «أَشْهَدُ أَنَّکَ قَدْ أَقَمْتَ الصَّلاةَ،» بودند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: اگر از ما بپرسند چند نفر از دوستان و یاران ابوالفضل (ع) را در عصر کنونی معرفی کنید، بدون شک اولین آن‌ها حاج قاسم سلیمانی است، برای اینکه حاج قاسم همان طور با رهبر حکیم انقلاب رفتار کردند که ابوالفضل (ع) با امام حسین (ع) رفتار می‌کرد، این گونه هم جایگاه رهبر معظم انقلاب را می‌فهمیم و هم شخصیت حاج قاسم را درک می‌کنیم.

وی یادآور شد: بنابراین یک مسئله این است که باید تلاش کنیم دین ما قوی شود، هر چه دین ما قوی شود، هر چه نماز ما نماز واقعی و از روی شور و اشتیاق باشد، هر چه انتظار برای نماز خواندن را تمرین کنیم، آن موقع معلوم می‌شود راهمان را پیدا کرده‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: ما در رابطه با امام زمان (عج) از انتظار ظهور سخن می‌گوییم، همان انتظار را باید برای نماز خواندن و صحبت با خدا داشته باشیم، این‌ها همه به هم گره خورده‌اند، اگر برای نماز انتظار کشیدیم انتظار امام زمان (عج) را هم می‌کشیم، انتظار عدالت و همه خوبی‌ها را هم می‌کشیم اما اگر یکی از این‌ها نباشد بقیه هم نیستند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: دیگر چه کنیم که عقلمان از سنمان جلو بزند و آدم خوب و مفیدی شویم؟ زندگی دو جور است، زندگی یا بابرکت می‌شود یا بی‌برکت است، اگر در خانه و زندگی نماز نبود برکت نیست، اگر ادب، مهربانی، ایمان به خدا، قیامت و قرآن نبود برکت نیست، اگر در زندگی برکت نباشد آشفته‌ می‌شود، استرس، اضطراب، ترس، ناامیدی و نگرانی پیش می‌آید، عزیزانی که از قم آمدند همه تلاششان این بود که در دل نوجوانان ما برکت را زنده کنند، یعنی کاری کنند این‌ها بابرکت شوند.

وی بیان کرد: چه کنیم بابرکت شویم؟ خداوند در آیه ۲۹ سوره ص فرمود «کِتَابٌ أَنْزَلْنَاهُ إِلَیْکَ مُبَارَکٌ»، یعنی (این کتاب مبارکی است که آن را به سوی تو نازل کرده‌ایم).

وی ادامه داد: برکت در کتاب خداست، اگر می‌خواهید بابرکت شوید باید با قرآن رفیق شوید، هر روز یک آیه جدیدی از قرآن را بنوشید، نه اینکه فقط آن را حفظ کنید، بلکه با این آیات زندگی کنید و رفیق شوید، این برای زندگی ما برکت می‌آورد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: امیرالمؤمنین (ع) و فاطمه زهرا (س) برکت هستند؛ در عصر ما امام خمینی (ره) معنای حقیقی برکت بودند که جهان را تغییر دادند و همه چیز را عوض کردند، رهبر حکیم انقلاب برکت هستند و مقاومت اسلامی از برکات وجودی ایشان است، این ذلت آمریکا و اسرائیل و ذلت استکبار غرب نتیجه اقتدار نظام با هدایت‌های رهبر ماست، حاج قاسم سلیمانی میوه این شجره مبارکه و این درخت بابرکت است، پس همه شما باید عزمتان را جزم کنید تا در همین ایام نوجوانی موفق شوید.

وی با بیان اینکه نوجوانی بهترین دوران برای پذیرش معارف الهی است، تصریح کرد: امیرالمؤمنین (ع) فرمودند دل نوجوان مانند زمین آماده است، در این زمین آماده هر بذری را بیندازی و هر نهالی را بکاری رشد می‌کند، در دل‌های نوجوانان هر حدیث، آیه و احکامی کاشته شود جذب می‌شود و رشد می‌کند و این‌ها حاج قاسم سلیمانی‌های آینده این مملکت می‌شوند.

تقدیر امام جمعه قزوین از فعالیت‌های تبلیغی طلاب مدرسه علمیه علوی

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha