دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
س

حوزه / معاون تهذیب حوزه علمیه کاشان، به نگاه مثبت نوجوانان جهت تحصیل در حوزه اشاره کرد و گفت: علیرغم سرمایه‌گذاری‌هایی که دشمنان علیه حوزه‌ها کرده تا کسی جذب حوزه نشود، اما توطئه‌های دشمن نتیجه عکس داد و امسال جوانان بیشتری جذب حوزه‌های علمیه شده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام امیرحسین فرجی معاون تهذیب حوزه علمیه کاشان، امروز در حاشیه دوره تربیتی میثاق طلبگی حوزه علمیه کاشان، ضمن قدردانی از میزبانی مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) قمصر، اظهار داشت: خدا را شاکریم که انگیزه پذیرش مدارس علمیه منطقه کاشان امسال نسبت به سال‌های قبل از نظر کمی و کیفی از رشد نسبی خوبی برخوردار بوده است.

معاون تهذیب حوزه علمیه کاشان، به نگاه مثبت نوجوانان جهت تحصیل در حوزه اشاره کرد و یادآور شد: علیرغم سرمایه‌گذاری‌هایی که دشمنان علیه حوزه‌ها کرده تا کسی جذب حوزه نشود، اما توطئه‌های دشمن نتیجه عکس داد و امسال جوانان بیشتری جذب حوزه‌های علمیه شده‌اند.

حجت الاسلام فرجی با بیان اینکه شناسایی پذیرش شدگان از لحاظ اخلاق رفتاری و آشنایی با حوزه را از اصلی‌ترین اهداف میثاق طلبگی دانست و اظهار کرد: طلاب پس از گذراندن دوران میثاق طلبگی با اطلاعات کامل وارد حوزه‌های علمیه می‌شوند.

وی افزود: در کلاس هویت طلبگی هر طلبه باید یک دور ترجمه قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را در سال‌های ابتدای طلبگی، مطالعه کند.

معاون تهذیب حوزه علمیه کاشان، با بیان اینکه اساتید برای تدریس از کتاب نظام تعلیم و تربیت حجت الاسلام و المسلمین  علی اصغر همتیان  و کتاب راه و رسم  طلبگی حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری معاون تهذیب حوزه‌های علمیه کشور  استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: در طول دوره برنامه‌های تربیتی و آموزشی متعددی توسط اساتید برگزار شده که از جمله می‌توان به آموزش اخلاق و رسم طلبگی و آشنایی با نظام آموزشی حوزه، برگزاری دروس اخلاق، محفل انس با قرآن، کارگاه سبک زندگی، شرکت در برنامه‌های ورزشی، اردوی زیارتی شهسواران همراه با نماز جماعت و دعای توسل اشاره کرد.

وی بیان اینکه این طرح از ۲۱ مرداد تا ۲۶ مرداد  برگزار شد افزود : هدف اصلی طرح میثاق طلبگی شناخت جدیدالورودی ها از حوزه ،دروس و سطوح عالی و مدارک حوزه و شناخت اساتید از جدیدالورودی ها از جهات اخلاقی و تربیتی است .

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha