شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ آئین افتتاحیه دوره میثاق طلبگی(۱) ویژه داوطلبین جدید الورود حوزه علمیه خوزستان در مقطع سیکل

حوزه/ رئیس شورای هماهنگی دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: اگر طلبه در جامعه احترامی دارد به‌خاطر انتسابش به امام زمان(عج) است، فلذا اگر کسی بخواهد در طلبگی خود موفق باشد یک راه بیشتر ندارد و آن این است که با صاحب حوزه و صاحب این مسیر یعنی امام زمان(عج) پیوندش را قوی کرده و توسلش را تشدید کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، آیین افتتاحیه دوره میثاق طلبگی(۱) ویژه داوطلبین جدید الورود حوزه علمیه خوزستان در مقطع سیکل امروز با حضور حجت الاسلام قربانی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان در مسجد اعظم اهواز برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام علیرضا قربانی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خوزستان، اظهار داشت: ممکن است دیگران از شما بپرسند که چرا طلبه شده‌اید و بجای طلبگی راه دیگری برای زندگی خود انتخاب نکرده‌اید؟ شما باید یک پاسخ و دلیل محکم و متقنی برای این سوال داشته باشید و گرنه در مسیر طلبگی و استمرار تصمیمتان دچار تزلزل می‌شوید.

وی افزود: شما باید در دوره میثاق طلبگی که یک دوره بسیار مفید و ضروری است، جواب این سئوال که چرا وارد حوزه شده‌اید را به درستی درک کنید.

رئیس شورای هماهنگی دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان، ابراز کرد: انسان باید برای تصمیمات خود دلیل محکم داشته باشد تا با یک وسوسه از میدان خارج نشود.

حجت الاسلام قربانی با تأکید بر اینکه یکی از امتیازات طلبگی انتساب به امام زمان(عج) است، تصریح کرد: در واقع ارزش، اعتبار و نورانیت طلبگی به‌خاطر انتساب آن به امام زمان(عج) است، اصلا به حوزه سربازخانه امام زمان(عج) و به طلبه شاگرد و سرباز امام زمان(عج) می‌گویند.

وی افزود: اگر طلبه در جامعه احترامی دارد به‌خاطر انتسابش به امام زمان(عج) است، فلذا اگر کسی بخواهد در طلبگی خود موفق باشد یک راه بیشتر ندارد و آن این است که با صاحب حوزه و صاحب این مسیر یعنی امام زمان(عج) پیوندش را قوی کرده و توسلش را تشدید کند.

وی خاطرنشان کرد: طلبگی شغل نیست، طلبگی جهاد برای تبلیغ دین است، در واقع طلبه مجاهد فی سبیل الله است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان اظهار کرد: طلبگی یک نعمت ویژه است و اهل بیت(ع) به هرکسی که بخواهند این نعمت را عطا می‌کنند و اینگونه نیست که هرکسی بتواند طلبه شود.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام سواری مسئول برگزاری دوره‌های میثاق طلبگی استان خوزستان نیز خاطرنشان کرد: حتما در ذهن شما داوطلبین جدیدالورود سئوالات زیادی در مورد حوزه و مسیرطلبگی که یک مسیر بسیار سخت است وجود دارد، مانند هدف از طلبگی، سختی‌های طلبگی و آینده طلبگی، که بناست جواب این سئوالات را در چند روزی که در دوره میثاق طلبگی حضور داریم به شما بدهیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha