دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: هواسمان باشد به اسم دفاع از حقوق مردم و طرفداری از یک قوم یا قبیله‌ التهاب ایجاد نشود که در این صورت مردم متضرر خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه زاهدان، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان گفت: یکی از راه‌های تحصیل تقوای الهی تلاش برای افزایش جمعیت و تربیت نسلی تلاشگر، مومن، متعهد، با عاطفه و با اخلاق است.

امام جمعه زاهدان به قرائت و شرح فرازی از دعای۲۵ امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه پرداخت و افزود: "اللَّهُمَّ اشْدُدْ بِهِمْ عَضُدِی، وَ أَقِمْ بِهِمْ أَوَدِی، وَ کَثِّرْ بِهِمْ عَدَدِی ، وَ زَیِّنْ بِهِمْ مَحْضَرِی، وَ أَحْیِ بِهِمْ ذِکْرِی، وَ اکْفِنِی بِهِمْ فِی غَیْبَتِی، وَ أَعِنِّی بِهِمْ عَلَی حَاجَتِی، وَ اجْعَلْهُمْ لِی مُحِبِّینَ، وَ عَلَیَّ حَدِبِینَ مُقْبِلِینَ مُسْتَقِیمِینَ لِی ، مُطِیعِینَ ، غَیْرَ عَاصِینَ وَ لَا عَاقِّینَ وَ لَا مُخَالِفِینَ وَ لَا خَاطِئِینَ" خداوندا وجودم را به وسیله فرزندانم نیرومند تبارم را به آنان افزونی ده و مجلسم را به آنان زینت بخش و یادم را به آنان زنده دار و در نبود من کارهایم را به وسیلۀ ایشان کفایت کن و مرا به سبب آنان بر روا شدن نیازم یاری ده، آنان را نسبت به من عاشق و مهربان و روی آورنده و برایم مستقیم و مطیع قرار ده؛ نه عصیان کننده و نه مخالف و خطاکار.

حجت الاسلام والمسلمین محامی به بیان نکاتی برگرفته از این فراز پرداخت و بیان داشت: امام سجاد(ع) در این فراز از خداوند متعال تقاضا دارد که فرزندانش برای او سودمندی داشته باشند و از خداوند سه محور را درخواست می‌کند.

وی ادامه داد: محور اول شامل هفت نکته است از جمله اینکه فرزندان توانایی و نیروی بازو، راستی و درستی کار ، فزونی تبار، آرایش مجلس، زنده نگه دارنده یاد، سامان دهنده امور و کمک کار پدر و مادر در دستیابی به نیازها باشند.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: محور دوم درخواست‌های امام سجاد(ع ) شامل جنبه‌های عاطفی مثبت است و شامل پنج نکته از جمله اینکه فرزندان دوست دار پدر و مادر، مهربان و دلسوز، برخوردار از اقبال نسب به پدر و مادر، آماده به خدمت و گوش به فرمان پدر و مادر باشند.

وی گفت: محور سوم خواسته های امام جنبه‌های منفی است و از خدا می‌خواهد که فرزندان او دارای ویژگی‌هایی از جمله بدکرداری، بدرفتاری، اهل مخالفت با پدر و مادر و خطا کار نباشند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان اضافه کرد: یک نکته مهم در دعاهای امام سجاد(ع) نگاه توحیدی ایشان است چرا که همه چیز دست خداست و هر درخواستی را باید از خداوند متعال تقاضا کنیم.

وی عنوان داشت: نکته دیگر این فراز از دعای امام سجاد(ع) سودمندی دو جانبه است و امام سودمندی پدر و مادر برای فرزندان و نیز سودمندی فرزندان برای پدر و مادر را تقاضا می‌کند و این دعا برای ما مسئولیت آفرین است که باید برای فرزندان سودمند و آن‌ها را به گونه‌ای تربیت کنیم که برای پدر و مادر و جامعه اسلامی سودمند باشند.

امام جمعه زاهدان افزود: این هدف بدون زحمت و تلاش حاصل نمی‌شود و فرزندآوری برای پدر و مادر همراه با زحمات فراوان است اما خواست اسلام تلاش برای فرزندان بیشتر با تربیت درست جهت سودمندی در خانواده و جامعه است چرا که در حال حاضر نیز یک آسیب برای کشور ما خطر کاهش جمعیت و پیری جمعیت است.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان گفت : یکی از راه‌های تحصیل تقوای الهی تلاشش برای تقویت ایمان، حریت و عزت است که ثمره آن عبودیت، صبر و مقاومت می‌باشد. امام جمعه زاهدان با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی عنوان کرد: آزادگان سرافراز سال ها در اسارتگاه‌ها مقاومت کردند و در هفته گذشته طی جلسه‌ای با جمعی از این عزیزان نکته‌ای عنوان کردم آن هم اینکه چه چیزی سبب شد تا بتوانند در چنگال رژیم بعث با همه شکنجه‌ها ایستادگی و مقاومت کنند.

وی ادامه داد: هر یک از این آزادگان سرافراز شیعه و اهل سنت به بیان خاطرات خود پرداختند از جمله اینکه به یک بسیجی اهل سنت استان در دوران اسارت فشار آورده بودند که به امام خمینی(ره) توهین کن و او این کار را نکرده بود و با شکنجه‌های بسیاری روبرو شد اما مقاومت کرد و بنده نیز عنوان کردم این جمع نماد وحدت ملی و اسلامی است که همه اقوام و مذاهب پای کار میهن اسلامی ایستاده اند و با وجود شکنجه سخت حاضر نمی‌شوند توهین به رهبر خود را به زبان بیاورند.

حجت الاسلام والمسلمین محامی عنوان کرد: ایمان، حریت و آزادمردی و نیز عزت و شخصیت آن‌ها باعث شده روحیه مقاومت در آن‌ها ایجاد و اجازه نمی‌دهد سر در برابر ظلم خم کنند و شکست‌ناپذیر می‌شوند.

وی ادامه داد: حریت و عزت کلید واژه‌های امام حسین‌(ع) در جریان عاشوراست و اگر انسان آزاد باشد از قید و بند دنیا رها خواهد شود و آیا یک آزادمرد پیدا نمی‌شود که قید بند دنیا را رها کند که چنین انسانی در برابر هیچ چیز سر فرود نمی‌آورد و فقط در برابر خداوند متعال بندگی خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محامی خاطرنشان کرد: حریت و عزت به انسان شخصیت می‌دهد و مقاومت می‌کند ولو اینکه همه اطرافیانش شهید شوند و در زیارت ناحیه مقدسه می‌خوانیم که ملائکه الهی از صبر امام حسین(ع) به تعجب افتادند.

وی گفت: آزاد مردی انسان را به عزت، صبر و مقاومت می رساند و آزادگان سرافراز و رزمندگان ما از چنین شاخصه‌هایی برخوردار بودند و این نسخه درمانگرو شفابخش جامعه ماست و اگر می خواهیم موفق شده و به آرمان‌های انقلاب برسیم باید این روحیه را در خود تقویت کنیم.

امام جمعه زاهدان به حمله تروریستی در حرم شاه‌چراغ عنوان کرد: این واقعه از چند منظر قابل توجه است ابتدا اینکه باید توجه داشته باشیم دشمن دست از دشمنی بر نمی‌دارد و در این جهت همه نیروهای امنیتی و مردم باید هوشیار باشند و اینکه نیروهای امنیتی یا خادمان حرم به دفاع می‌پردازند جای تقدیر و تشکر دارد و همین ایمان و آزادگی سبب جانفشانی است که فردی با دست خالی تروریست مسلح را دستگیر می کند که باز جای تقدیر و تشکر دارد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان اضافه کرد: دشمن همواره به دنبال التهاب‌آفرینی و خدشه وارد کردن به امنیت است از این جهت که امنیت پیش نیاز همه پیشرفت‌هاست و دشمن امنیت ما را نشانه گرفته و ما در سیستان و بلوچستان باید هواس خود را جمع کنیم چرا که گاهی تندروی ها از اطراف قضایا مانع فروکش کردن التهابات و ترمیم آن است و یا حتی بر اثر مطامع شخصی یا منافع دشمنان بیرونی به دنبال تشدید التهابات هستند که مردم و مسئولان باید در این جهت هوشیار باشند.

امام جمعه زاهدان تاکید کرد: اگر ناامنی در استان ایجاد شود دود آن در چشم مردم استان خواهد رفت چرا که دیگر کسی حاضر به سرمایه‌گذاری در استان نیست و پروژه های عمرانی متوقف و حرکت رشد استان کند و به محرومیت تاریخی استان افزوده می‌شود و مردم ضرر می‌کنند.

وی گفت: باید هواسمان باشد به اسم دفاع از حقوق مردم و طرفداری از یک قوم یا قبیله‌ التهاب ایجاد نشود که در این صورت مردم متضرر خواهند شد.

وی با اشاره به دیدار جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با مقام معظم رهبری در روز گذشته اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب تحلیل جامعی از نقش ویژه سپاه پاسداران در دفاع از انقلاب اسلامی، حضور پر افتخار در دوران دفاع مقدس، دوران سازندگی، محرومیت زدایی و رسیدگی و کمک به مردم در حوادث و نیز حفظ امنیت ارائه نمودند.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: در ادامه مقام معظم رهبری به بیان چند توصیه پرداختند از جمله قدردانستن دستاوردهای انقلاب بدون اینکه مغرور شویم چرا که ایشان با نگاه نافذ و چشمان بینا اوضاع و مسائل اجتماع را رصد و هشدار می‌دهند از این جهت که گاهی ما دچار آسیب می‌شویم و هنگام مواجهه با نقایص از کارهای انجام شده غافل می‌شویم و یا هنگام مواجهه با دستاوردها مغرور شده و راه نرفته را نمی‌بینیم و برای همین است که ایشان عنوان کردند نباید مغرور یا ناامید شویم چرا که در این شیب تند بخش زیادی از مسیر را گذرانده‌ و نزدیک قله هستیم و جای مایوس شدن و احساس خستگی نیست و مسئولان باید با تلاش شبانه روزی این مسیر را دنبال کنند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: مقام معظم رهبری هشدار می‌دهند که باید خود را حفظ کرده و تقوا را رعایت کنید و اگر می‌خواهید پاسدار انقلاب اسلامی باشید باید ابتدا پاسدار خود بوده و با تهذیب نفس خود را از شهوات حفظ کنید.

حجت الاسلام والمسلمین محامی گفت: مردم ما در سیستان و بلوچستان اهمیت این فرمایشات مقام معظم رهبری را به خوبی حس می‌کنند چه از نقش آفرینی سپاه در حوزه تامین امنیت و محرومیت زدایی و چه توصیه‌های ایشان در راستای حفظ وحدت که امیدواریم توفیق داشته باشیم تا در این مسیر روشن گام برداریم.

امام جمعه زاهدان اذعان داشت: اواخر هفته آینده به یاد شهیدان رجایی و باهنر تحت عنوان هفته دولت نامگذاری شده است که چنین چیزی الهام بخش و مسئولیت آفرین است و مسئولان باید راه همان شهدای متواضع، مردمی‌، تلاشگر، و جهادی را دنبال کنند و هفته دولت را نیز به اصحاب دولت و قوه مجریه تبریک عرض نموده و از تلاش‌های آن‌ها تشکر می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: روز پنجشنبه نوزدهم مردادماه به اتفاق اعضای شورای راهبردی استان جلسه‌ای با ریاست محترم جمهور داشتیم که مصوبات خوبی به همراه داشت و طبق خبرهای واصله در طول این هفته چندین جلسه سنگین توسط رئیس جمهور و هیئت دولت جهت پیگیری مصوبات برگزار شده که گزارش مختصری از استاندار دریافت کرده‌ام و در ادامه نیز با دفتر ریاست جمهوری تماس داشته و از اقدامات صورت گرفته تشکر کردم که هر یک از اقدامات انجام شده به تدریج توسط پایگاه اطلاع رسانی دفتر ریاست جمهوری اطلاع‌رسانی خواهد شد اما یکی از اقدامات رسانه‌ای شده تفویض برخی اختیارات ریاست جمهوری و هیئت وزیران به استاندار بود که جای قدردانی و تشکر دارد و امیدواریم سایر مصوبات نیز با سرعت انجام شود.

وی با اشاره به روز جهانی مساجد اظهار کرد: مساجد در محلات پایگاه فرهنگی و مشعل نورانی هدایت هستند و باید ملجأ، پناهگاه و پاسخگوی نیازهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مردم و محور وحدت و مقاومت باشند و مسئولان مربوطه نیز در رسیدگی به مساجد و احیای آن تقسیم کار کنند و افرادی که به دنبال ارائه خدمت به مردم هستند نیز سعی کنند کار را با محوریت مسجد پیش ببرند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha