یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر / دیدار طلاب خوزستانی مقیم قم با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز

امام جمعه اهواز مهم ترین آسیب جامعه دینی را بی تفاوتی نسبت به ناهنجاری ها معرفی کرد و گفت: حکمت‌های حجاب و پوشش شامل "حفظ تعادل جامعه از نظر امنیت و آرامش روانی"، "حفظ و تحکیم بنیاد خانواده" هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد، امام جمعه اهواز امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه اهواز با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: سبک زندگی اسلامی در مقابل سبک زندگی غربی مورد تأکید است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: توجه به خانواده یکی از نکات مهم در سبک زندگی اسلامی است. تمام اهتمام مسئولان، والدین و تمامی نهادهای اثرگذار در تربیت نسل ها، نسبت به خانواده نگاه و اهتمام ویژه ای داشته باشند. اگر پدر و مادر در خانواده اصلاح شد، فرزندان ۹۰ درصد در خانواده اصلاح می‌شوند.

وی با اشاره به آیه قرآنی "یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَکُمْ وَأَهْلِیکُمْ نَارًا وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ عَلَیْهَا مَلَائِکَةٌ غِلَاظٌ شِدَادٌ لَا یَعْصُونَ اللَّهَ مَا أَمَرَهُمْ وَیَفْعَلُونَ مَا یُؤْمَرُونَ"، بیان کرد: کسی که می‌خواهد دیگران‌ عامل باشند ابتدا باید خودش عامل باشد. اگر پدر یا مادری خود آنها اهل عمل نیستند و می‌خواهند که فرزندانش عامل باشند امکان پذیر نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد خاطرنشان کرد: در محیط خانواده پدر و مادر هستند که می توانند با رفتارهای خود قبل از گفتار، فرزندان خود را تربیت کند. اگر تمام اهتمام مسئولین بر روی معلمین باشد و تاکیدات رهبرمعظم انقلاب را سرلوحه کارهای خود قرار دهد، طبیعتا می تواند بر تربیت نسل آینده اثرگذار باشد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان بیان کرد: ماه صفر و فرا رسیدن ماه اسرت و عزاداری اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را تسلیت عرض می‌کنم.

امام جمعه اهواز عنوان کرد: تمام سخنوران، منبری ها و خطبا در ایام سال باید به روحیه اهل بیت(ع) برگردند که وقتی شاهد ناهنجاری هستند، معترض شوند. این همه روایت داریم چرا به خودمان درباره امر به معروف و نهی از منکر نهیب نمی‌زنیم.

وی تصریح کرد: خطبا، روحانیون، اساتید حوزه و دانشگاه و فرهنگیان نسبت به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر بی تفاوت نباشیم و بحث تنها در مسأله حجاب نیست بلکه وقتی یک مسئولی کم کاری می کند ناشی از بی تفاوتی ما است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد مهم ترین آسیب جامعه دینی را بی تفاوتی نسبت به ناهنجاری ها معرفی کرد و افزود: حکمت‌های حجاب و پوشش شامل "حفظ تعادل جامعه از نظر امنیت و آرامش روانی"، "حفظ و تحکیم بنیاد خانواده" هستند.

امام جمعه اهواز به اشاره به اثرگذاری ورود مسئولین در ایجاد امنیت و آرامش روانی، خاطرنشان کرد: آمارهای متقن در جهان نشان می دهد که با افزایش برهنگی، میزان فساد و طلاق در خانواده ها افزایش پیدا می‌کند و هر روز دل به دلبر جدید بستن خواهد بود.

وی درخصوص مساجد به استفاده کاربردی و نظامند از آموزه های اسلامی اشاره و افزود: مساجد یکی از ظرفیت های تربیت و کاربردی در حل مشکلات است که می توان حل مشکلات خانواده را در سایه مسجد تراز انجام داد.

امام جمعه اهواز ادامه داد: آموزش مهارت های زندگی، مداخله در بحران های خانوادگی، سرکشی از خانواده های آسیب پذیر و آسیب دیده، ایجاد مراکز مشاوره در مساجد و حل بهتر و مؤثرتر مشکلات زوجین از دیگر کاربردهای مساجد تراز است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد با اشاره به دیدار فرماندهان سپاه پاسداران با رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: یکی از نکات کلیدی در این بیانات، انجام کارهای جهادی و شبانه روزی در خدمت به مردم است. باتوجه به تلاش‌های جهادی رئیس جمهور در خدمت به مردم به ویژه قشر ضعیف، همه مسئولین در سایه وحدت و تعامل باید پای کار بیایند.

امام جمعه اهواز با رد هرگونه دخالت در انتصابات مسئولان، عنوان کرد: اگر مستند ثابت شود که مسئولی مطابق ضوابط اسلامی عمل نمی‌کند قطعا در مقابل او می‌ایستیم و نباید در جایگاه خود ادامه مدیریت بدهد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به تلاش برای ایجاد زیرساخت ها جهت اشتغال جوانان، خاطرنشان کرد: امروزه یکی از مطالبات و درخواست های جوانان مساله اشتغال است و مسئولان باید بسترهای لازم را فراهم‌ کنند تا چرخه های تولید فعال تر شوند.

وی در زمینه تحول در آموزش و پرورش، گفت: اردوهای راهیان پیشرفت گامی بسیار مؤثر است که از سوی وزارت آموزش و پرورش و استان خوزستان در حال انجام شدن است که شاخص های اعتقادی و تربیتی می‌تواند مهم باشد.

امام جمعه اهواز با تسلیت حادثه تروریستی شاهچراغ(ع)، خاطرنشان کرد: دشمن تلاش می‌کند که جامعه را دچار نا امنی کنند تا دولتمردان نتوانند کارها را انجام بدهند. چهار نکته در این خصوص مهم است که ورود به هنگام دستگاه های امنیتی، جای تقدیر و تشکر از مرد غیور، نوجوانی که برای نجات جان پدر آمد و دختریی که برای حفظ حجاب، جانش هم در خطر بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha