دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
قبانچی در همایش مبارزه با خشونت در برابر زنان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی گفت: در دنیای امروز خشونت در برابر زنان به بدترین شکل تحت عنوان جنسیت اجتماعی یا دگرباشی که منجر به سلب زنانگی، لطافت و احساسات شگفت انگیز مادرانه از آنها می‌شود ادامه دارد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف در نشست مبارزه با خشونت در برابر زنان که با حضور تعدادی از بانوان در حسینیه اعظم فاطمیه نجف برگزار شد گفت: اولین خشونتی که بعد از رسول خدا (ص) بر زنان صورت گرفت، خشونت بر دخترش حضرت زهرا (س) بود.

وی افزود: خشونت استبدادی بنی امیه پس از آن نیز ادامه یافت، همان گونه که بر خانواده امام حسین (ع) گذشت.

امام جمعه نجف با اشاره به اینکه در دنیای امروز خشونت در برابر زنان به بدترین شکل آن تحت عنوان جنسیت اجتماعی یا دگرباشی که منجر به سلب زنانگی، مادری، وضعیت تأهل، لطافت و احساسات شگفت انگیز مادرانه از آنها می‌شود ادامه دارد، خاطرنشان کرد: امروز در دنیا دچار مشکلی هستیم که مفاهیم در هم آمیخته و نام ناهنجارها را با فریب تغییر می‌دهند و همجنسگرایی را با عنوان جنسیت اجتماعی مطرح می‌کنند. اسلام که اولین مدافع زنان و عطوفت آنهاست آن را مردود دانسته است.

او در ادامه با یادآوری اسارت خاندان اهل بیت (ع) و ورود آنها به شام تصریح کرد: اسارت خانواده امام حسین (ع) دو جنبه داشت که اولین آن ظلمی بود که در حق آنها انجام شد که تاریخ چنین ظلمی را ندیده است و دومین آن این بود که کرامت خود را حفظ کردند تا جایی که حضرت زینب (س) با ایستادن در برابر حکومت بنی امیه مفاهیم واژه‌ها را جابجا کرد.

امام جمعه نجف گفت: امروز زنان ما در عراق هر دو جنبه ظلم و کرامت را به دوش کشیده و می‌کشند؛ چرا که با هجمه‌های دشمنان و ظلم آنان از جمله داعش مقابله کرده و می‌کنند و در مناسبت‌های حسینی با گفتار، فداکاری و اشک بر کرامت خود می‌افزایند.

او ادامه داد: زن عراقی که در تهاجم فرهنگی و تحریف افکار، پیروزمندانه برخورد می‌کند قابل تقدیر و شایسته تشکر است.

خشونت علیه زنان در دنیای امروز به بدترین شکل ادامه دارد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha