شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه اهر از آمادگی و تجهیز موکب شهدای ارسباران و استقرار این موکب در مسیر پیاده روی اربعین حسینی(ع) برای پذیرایی از زائران بارگاه ملکوتی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده امام جمعه اهر، امروز در جمع خبرنگاران گفت: موکب شهدای ارسباران با تجهیزات کامل برای استقرار در مسیر پیاده روی اربعین آماده بوده تا از زائران پذیرایی کند.

وی در ادامه صداقت و راستگویی را رکن اصلی در خبرنگاران برشمرد و افزود: در اسلام و متون دینی به مسئله صداقت و راستگویی بسیار اشاره شده است و باید همه وعده‌ها و کارها به صورت صادقانه انجام شود، ولی متاسفانه در جامعه کنونی به جای صدق، کذب بیشتر رایج است و این عیب بزرگی برای جامعه اسلامی است.

امام جمعه اهر گفت: خبرنگاران در کنار راستگویی، صداقت و مطالبه‌گری باید زمان شناسی، به هنگام بودن و ابتکار عمل را در دست داشته باشند تا بتوانند به موقع و سریع اخبار را درج تا فرصت هیچ عکس العملی را به دشمنان ندهند.

وی در ادامه مطالبه‌گری را حق مردم برشمرد و افزود: باید مراقب بود مطالبه‌گری در مسیر سوء استفاده دشمنان نباشد و با ادبیات درست و منطقی به دور از هرگونه تنش و چالشی به صورت صحیح مطالبه‌گری انجام شود و مشکلات و دغدغه‌های مردم به اطلاع مسئولان برسد که این نیز جزو وظایف خبرنگاران است.

حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده به بحث آتش به اختیار نیز اشاره کرد و گفت: در صورتی که مسئولان و دستگاه‌های دولتی به وظایف خود عمل نکنند برای حفظ دین و نظام خود مردم به صورت آتش به اختیار وارد صحنه شوند، البته باید از بی‌نظمی و خودسرانه عمل کردن به جد دوری شود تا به نتیجه برسد و مطالبه‌گری نیز همیشه در راستای استحکام، تقویت، توسعه و پیشرفت نظام باشد.

وی از خبرنگاران و مردم خواست در پیشرفت و توسعه شهرستان اهر در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی به صورت هماهنگ و منسجم یاور مسئولان باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha