یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1104580
۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴
استاندار فارس

حوزه/ استاندار فارس گفت: کسانی که با دست‌خالی توانستند تروریست تکفیری حادثه شاهچراغ را خلع سلاح کنند، دست‌پرورده مساجد هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه حوزه از شیراز، محمدهادی ایمانیه پیش از ظهر امروز در اجلاسیه بین المللی مسجد که در مسجد شهدای شیراز برگزار شد، شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) را مفاخر استان فارس و کشور برشمرد و اظهار داشت: کسانی که با دست‌خالی توانستند تروریست تکفیری این حادثه را خلع سلاح کنند، دست‌پرورده مساجد هستند.

وی با اشاره به اینکه کارکرد اجتماعی مسجد به‌قدری اثرگذار است که با نگاهی به تاریخ در خواهیم یافت که در این نهاد مقدس چه افراد اثرگذار اجتماعی تربیت شده‌اند، گفت: مساجد در قبل و بعد از انقلاب، جنگ تحمیلی و در زمان کرونا همواره اثرگذار و نقش‌آفرین بوده و هستند.

استاندار فارس اظهار کرد: مساجد توانسته‌اند عاملی برای تربیت نسل نوین انقلاب و حفظ جامعه جوان کشور از برنامه‌ریزی‌های دشمنان برای تخریب این افراد باشند.

وی خاطرنشان کرد: ساخت و به‌سازی مساجد و توسعه فعالیت‌های فرهنگی این نهاد مقدس از جمله موضوعاتی است که باید توسط مدیران ارشد فارس تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی شود.

ایمانیه از جذب اعتبارات از محل وزارت نفت برای ایجاد «خانه عالم» در روستاهای استان فارس خبر داد و گفت: در تمامی طرح‌های نهضت ملی مسکن در استان فارس مقرر شده تا هم‌زمان با ساخت واحدهای مسکونی، زمینه ساخت مسجد نیز در این مجتمع‌های ساختمانی فراهم شود تا هم‌زمان با بهره‌برداری از طرح نهضت ملی مسکن، مساجد این طرح نیز به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha