چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
1

حوزه/ رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، اقدام تروریستی اخیر در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (علیه السلام) را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در پی اقدام تروریستی اخیر در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (علیه السلام)، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مقدسات ادیان، محور انسجام، و کانون الهام‌بخشِ پیروان ادیان است و هرچه یک دین، زنده و بالنده‌تر باشد، مقدساتش محترم‌تر، و اهانت به آن مقدسات، گزنده‌تر و تحریک‌کننده‌تر خواهد بود. از این‌روست که بدخواهانِ اسلام و نیز تشیع، که زنده‌ترین دین و مذهب در جهان هستند، همان مقدسات آنها را هدف گرفته‌اند. واکنش‌هایی که مسلمانان و شیعیان به این اهانت‌ها نشان می‌دهند، بیانگر حیات و پویاییِ این دین و مذهب است و در عین‌حال، هم مایه‌ی انسجام مسلمانان و شیعیان، و هم بهانه‌ی اهتمام بیش‌ترِ آنها به مقدساتشان خواهد بود.
حمله‌ی تروریستی به شاهچراغ که همزمان با هتک حرمت قرآن در کشورهای اروپایی، صورت گرفته، نشان می‌دهد که تحجر و بی‌دینی دو روی یک سکه هستند و دینداری اگر با عقلانیت همراه نشود، همانند تجددگراییِ به‌دور از دینداری، می‌توانند آسیب‌زننده باشند.
اینجانب ضمن محکوم‌کردنِ حمله‌ی تروریستی به حرم شاهچراغ، و نیز با تسلیت به مصیبت‌دیدگانِ این حادثه‌ی غمبار، از خادمان و مدافعان امنیت، می‌خواهم که با اِشراف اطلاعاتی بر تحرکات تروریست‌ها از مبادی، مانعِ تکرار این حملات بی‌رحمانه و کور بشوند.

سید ابوالحسن نواب
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha