دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1105085
۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۴
تصاویر/ آمادگی کامل مرز تمرچین برای عبور زوار اربعین

حوزه/ نرخ بلیط ناوگان جاده‌ای بین‌شهری از تبریز و شهرستان‌های استان آذربایجان غربی به مقاصد مرزی شهرستان پیرانشهر (ویژه ایام اربعین) سال جاری و همچنین از مرز تمرچین به بغداد اعلام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، امسال مثل سال قبل مرز تمرچین پیرانشهر آماده استقبال از زائرین اربعین حضرت سیدالشهدا علیه السلام است و لیست نرخ بلیط ناوگان جاده‌ای بین‌شهری از تبریز و شهرستان‌های استان آذربایجان غربی به مقاصد مرزی شهرستان پیرانشهر (ویژه ایام اربعین) سال جاری نیز اعلام شد.

براساس اطلاعیه اداره کل راه و ترابری آذربایجان غربی هزینه سفر به تمرچین از ترمینال ارومیه با اتوبوس 24 نفره 55 هزار تومان، با مینی بوس 42 هزار تومان و با سواری نیز 173 هزار تومان می باشد.

زائران می توانند با سواری های شخصی خود نیز به این مرز مسافرت کرده و وسائل نقلیه خود را به صورت رایگان در پارکینگ ها بگذارند و با خیالی راحت به سمت عراق مسافرت کنند.

کرایه برای زائران از پایانه مرزی تمرچین تا اربیل ۱۳ هزار دینار معادل ۳۳۰ هزار تومان

کرایه از اربیل تا الحسینیه ۲۰ هزار دینار معادل ۶۰۰ هزار تومان و مجموع کرایه از پایانه مرزی تمرچین تا الحسینیه بغداد ۹۳۰ هزار تومان است.

مرز تمرچین در ۱۵ کیلومتری غرب پیرانشهر، جنوب آذربایجان غربی و نقطه مقابل مرز حاج عمران عراق قرار دارد و یکی از نزدیک ترین مسیرهای زمینی جمهوری اسلامی به دریای مدیترانه شرقی است.

این مرز زمینی تا شهر ارومیه، مرکز استان ۱۶۰ کیلومتر فاصله دارد و فاصله نزدیک ترین شهرها به این مرز، پیرانشهر در ایران و چومان در عراق است که به ترتیب حدود ۱۱ کیلومتر و ۲۵ کیلومتر با گمرک تمرچین فاصله دارد و از تمرچین تا سامره ۴۵۰ کیلومتر، تا کربلا ۶۵۰ کیلومتر، تا کاظمین ۵۳۵ کیلومتر و تا نجف اشرف ۷۱۰ کیلومتر مسافت دارد.

مرز تمرچین پیرانشهر در سال ۱۳۸۶ به عنوان مرز رسمی زمینی شناخته شد و نقش آن در اقتصاد منطقه چشمگیر است و سال گذشته برای اولین بار امکان تردد زائران اربعین از این مرز فراهم شد که حدود ۷۰ هزار تردد در این ایام ثبت شد.

نرخ کرایه وسائط نقلیه از مرز تمرچین + عکس

نرخ کرایه وسائط نقلیه از مرز تمرچین + عکس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha