سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
ا

حوزه / امام جمعه کاشان، با بیان اینکه بعضی از مسئولان دولتی دوران قبل باید از عدم انجام دستورات ولی فقیه خجالت بکشند، گفت: باید به سید حسن نصرالله افتخار کنیم که رمز موفقیت خود را در عملی نمودن نظر مقام معظم رهبری می‌داند، لذا اطاعت از ولی را از سلمان فارسی باید یاد بگیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان در مصلای بقیة الله الاعظم(عج) این شهر، اظهار داشت: حضرت علی(ع) فرمودند، کسی که در ۲ دلی مردد بماند و دنبال یقین نرود، شیاطین او را لگدمال می‌کنند.

امام جمعه کاشان خطاب به جوانان گفت: اگر شک و شبهه‌ای نسبت به اصول دین، توحید، نبوت، معاد و بعضی از احکام دارید از اهلش بپرسید، تا شیاطین ایمانتان را لگد مال نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ضمن گرامی داشت سالروز وفات سلمان فارسی، یادآور شد: سلمان فارسی از معمرینی بوده که عمرش ۲۵۰ تا ۳۵۰ سال ذکر شده و گردن ما ایرانیان خیلی حق دارد.

وی با بیان اینکه سلمان در ۸ صفر ۳۶ وقتی از دنیا رفت، حضرت علی(ع) در مدینه بودند، اظهار کرد: در عظمت سلمان همین بس که امام صادق(ع) فرمودند، سلمان به خاطر عمل به دستورات و انجام دستورات حضرت علی(ع) و دوست داشتن علما و فقرا از ما اهل بیت(ع) است.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه بعضی از مسئولان دولتی دوران قبل باید از عدم انجام دستورات ولی فقیه خجالت بکشند، گفت: باید به سید حسن نصرالله افتخار کنیم که رمز موفقیت خود را در عملی نمودن نظر مقام معظم رهبری می‌داند، لذا اطاعت از ولی را از سلمان فارسی باید یاد بگیریم.

وی ضمن تسلیت سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع)، خاطرنشان کرد: الغدیر می‌گوید، مانع اصلی برای ولایت یزید، امام حسن مجتبی(ع) بود، لذا معاویه با توطئه همسر آن حضرت را که از خانواده خبیثی بود، وادار می‌کند با سَم امام حسن(ع) را به شهادت برساند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به سفر موفقیت آمیز رئیس جمهور به اجلاس بریکس اشاره کرد و یادآور شد: عضویت دائم در گروه اقتصادهای نو ظهور جهانی یک پیشرفت تاریخی و موفقیت استراتژیک برای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه کاشان تصریح کرد: زمانی که مقام معظم رهبری فرمودند، نگاهتان را از غربی‌ها که پشت سر هم علیه کشورمان توطئه می‌کنند به شرق برگردانید، به فرمایشات رهبری اعتنا نشد، ولی در حال حاضر 43 درصد جمعیت دنیا در بریکس سهیم هستند، لذا اگر این مجموعه شکل بگیرد می‌تواند دومینوی حذف دلار را در تجارت رقم بزنند و شکستی دیگری برای آمریکای متجاوز خواهد بود.

وی به رقم خوردن اتفاق شیرین ارسال کتاب بیانیه گام دوم انقلاب هنرمندان کاشانی خدمت مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری با حاشیه زدن این نامه فرمودند، کتابتان را نخواندم ولی نامه‌تان را خواندم و از دل نورانی‌تان خیلی خوشحال شدم که شما جوانان کاشانی به فکر بیانیه گام دوم انقلابید که چگونه در نسل نو خصوصا بند هفتم «سبک زندگی اسلامی» زنده بشود.

امام جمعه کاشان، ضمن گرامیداشت هفته دولت، خاطرنشان کرد: ارسال یک درصد صادرات کشور از پایانه کاشان به کشورهای جهان و الحاق ۵۰ هکتار زمین برای مسکن جوانان به محدوده شهری از جمله خدمات دولتمردان در این منطقه می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، به پاسخ سید حسن نصرالله به وزیر جنگ اسرائیل اشاره کرد و گفت: سید حسن نصرالله در پاسخ به وزیر جنگ اسرائیل که گفته بود لبنان در جنگ به عصر حجر بر می‌گردد، گفت، شاید بتوانید لبنان را به عصر حجر برگردانید، ولی اسرائیل هم به عصر حجر برخواهد گشت و خبری از پایگاه‌های نظامی، برق، انرژی، آمونیاک و نیروگاه دیمونای شما نخواهد بود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha