دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام حسینی قمی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با بیان اینکه مقام معظم رهبری از خدمات این دولت پشتیبانی و تمجید کردند و در کنار آن به مشکلات مردم به ویژه در بخش مسکن و اجاره بها اشاره کردند، گفت: مراجع تقلید هم از همت و تلاش و حضور دولت در میان مردم تجلیل کردند و بی انصافی است که انسان این ها را نبیند ولی مسأله معیشت مردم خیلی مهم است و همه اقدامات مثبت دولت تحت الشعاع گرانی ها قرار می گیرد و این حیف است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی قمی در سخنرانی حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به مقام اصحاب اباعبدالله(ع) اظهار کرد: نوع شهدای کربلا قاری قرآن، راوی حدیث و از زاهدان زمان خود بودند و در روایات مختلف نقل شده که اگر دوست و آشنایی را در لشکر عمر سعد می دیدند او را موعظه و نصیحت می کردند تا از مسیر انحراف برگردد.

وی با بیان اینکه اگر در هیأت ها و مساجد می بینیم که جوانی هیأتی بود و الان نمی آید باید دنبالش برویم و او را هدایت کنیم، گفت: هیأت ها باید در پیشرفت باشند و مسئولان هیأت ها باید دقت کنند که اگر تعدادشان همان تعداد سال قبل است و یا کم شده؛ این درجا زدن و عقبگرد است.

شهیدان رجایی و باهنر از حواریون امام و نظام بودند

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه بحث ما در رابطه با حواریون خاص ائمه(ع) است که مطیع محض ائمه(ع) بودند و در این راه به شهادت رسیدند، گفت: امروز سالروز شهادت دو افسر رشید انقلاب و اسلام شهیدان رجایی و باهنر است که باید نام این دو شهید را هم از حواریون امام و نظام نام برد که در روزهایی که پذیرش مسئولیت کاری دشوار و نوعی فداکاری بود و شهادت را می توانستند پیش بینی کنند جانشان را در طبق اخلاص قرار دادند.

وی با اشاره به این جمله شهید رجایی که افرادی که در این شرایط مسئولیت بپذیرند یا عاشقند یا دیوانه، گفت: این ها واقعا عاشق اسلام، انقلاب، مردم و امام بودند و چه پاداشی بهتر از شهادت که به آنها داده شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با بیان اینکه مقام معظم رهبری از خدمات این دولت پشتیبانی و تمجید کردند و در کنار آن به مشکلات مردم به ویژه در بخش مسکن و اجاره بها اشاره کردند، گفت: مراجع تقلید هم از همت و تلاش و حضور دولت در میان مردم تجلیل کردند و بی انصافی است که انسان این ها را نبیند ولی مسئله معیشت مردم خیلی مهم است و همه اقدامات مثبت دولت تحت الشعاع گرانی ها قرار می گیرد و این حیف است.

شاخص خنثی سازی تحریم ها در کاهش تورم است

وی با تأکید بر اینکه شاخص خنثی سازی تحریم ها در کاهش تورم است و باید خودش را در سفره مردم نشان دهد، افزود: امروز برخی تضعیف می کنند و خوبی ها را نمی بینند و برخی هم مبالغه می کنند و گرفتاری های مردم را نمی بینند که هر دو بد است باید همانطور که مقام معظم رهبری و مراجع تقلید هر دو را مد نظر قرار می دهند ما هم هر دو طرف را ببینیم.

استاد حوزه علمیه گفت: امیدواریم دولت مردان هم این را بدانند که علیرغم همه تلاش های آنها مردم در زندگی های خود به ویژه در مسکن و اجاره بها گرفتاری دارند و تصور نکنند همه چیز خوب است و هیچ مشکلی نیست.

دسترسی مردم به حرم حضرت معصومه(س) سخت شده و باید جبران شود

وی با بیان اینکه شهرداری قم کارهای خوبی انجام داده و برای عمران و زیبایی اطراف حرم زحمت زیادی کشیده است، گفت: ما از زحمات شهرداری قم تشکر می کنیم ولی یک ایراد در این طرح ها وجود دارد که دسترسی مردم به ویژه سالمندان و معلولان به حرم سخت شده و آثار این طرح ها در حضور مردم در حرم و نمازهای جماعت حرم معلوم است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با ارائه یک پیشنهاد از طرف مردم، گفت: الان که مشغول ساخت پارکینگ شرقی حرم مطهر هستید یک تدبیر بشود که وسایل نقلیه تا منتهی الیه مسیر بیایند و مسیر دسترسی مردم دور نشود.

وی به توسعه حرم مطهر امام رضا علیه السلام و توسعه مسجد الحرام و مسجد النبی(ص) اشاره کرد و گفت: با وجود توسعه این مکان های مقدس ولی زائر تا جلوی درب آن با ماشین می تواند برود.

استاد حوزه علمیه حرم حضرت معصومه سلام الله علیها را ملجأ و مأوای مردم دانست که باید به راحتی به آن دسترسی داشته باشند، افزود: امیدواریم در توسعه پارکینگ شرقی حرم مطهر بانوی کرامت این مشکل حل شود و بی توجهی های گذشته جبران شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha