دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر / دیدار وزیر اقتصاد با نماینده ولی فقیه در همدان

حوزه / امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه مردم برای بررسی وضعیت اقتصادی به زندگی روزمره خودشان نگاه می‌کنند، گفت: معیشت مردم و چرخش زندگی روزمره جز دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب بوده و هست و انتظار بر این است که برای رفع مشکلات این حوزه برنامه‌ریزی قوی انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در دیدار با وزیر اقتصاد، با اشاره به دیدار هیئت دولت با مقام معظم رهبری، اظهار داشت: نقاط مثبتی که رهبر معظم انقلاب در این دیدار اشاره فرمودند و تبیین کردند، قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه دولت در عرصه اقتصادی حرکت پر تلاشی داشته و دارد، گفت: با وجود تمام اقدامات صورت گرفته، اما در بخش رسانه‌ای نیازمند یک تبیین و تحلیل درست و دقیق هستیم.

امام جمعه همدان، با تاکید بر اینکه مردم برای بررسی وضعیت اقتصادی به زندگی روزمره خودشان نگاه می‌کنند، اظهار کرد: لازم است تا علت‌ها و عوامل و شرایطی که در دوران گذشته وجود داشته به خوبی برای مردم تبیین شود.

وی با تقدیر از نکات مثبت دولت در عرصه اقتصادی همچون حمایت از کسب و کارها و تسهیل در عرصه مجوزها، خاطرنشان کرد: معیشت مردم و چرخش زندگی روزمره جز دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب بوده و هست و انتظار بر این است که برای رفع مشکلات این حوزه برنامه‌ریزی قوی انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تأکید بر اهمیت ایجاد هماهنگی قوی بین تیم اقتصادی دولت، یادآور شد: اتفاقات مبارکی در زیر ساخت‌ها رخ داده که امیدواریم به صورت محسوس خود را در بازار نشان دهد.

وی نبض تپنده دولت را بحث اقتصاد عنوان کرد و گفت: دستاوردها و موفقیت‌های بسیاری در این مدت کسب شده اما همه پیشرفت‌ها عدالت محور نبوده و لازم است که به این مسأله توجه شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با بیان اینکه یکی از گلایه‌مندی‌هایی که در استان‌ها وجود دارد، تمرکزهایی است که در وزرات خانه با آن روبرو هستیم، اظهار کرد: گاهی از موارد از عللی که باعث می‌شود عدالت به تاخیر بیفتد، عدم تمرکز زدایی از وزرات خانه‌ها و ندادن اختیارات به استان‌ها است.

وی با تأکید بر اینکه در نظام اسلامی مشروعیت تک تک افراد وابسته به عدالت است، گفت: مدیر در جامعه اسلامی باید دغدغه، برنامه و اندیشه‌اش تحقق عدالت به معنای عام آن در جامعه باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم تا پیشرفت‌ها عدالت محور باشد، یادآور شد: اساسی‌ترین آرمان جمهوری اسلامی عدالت است و باید برای تحقق آن با تمام وجود تلاش کنیم.

وی با تقدیر از حضور وزیر اقتصاد در بازار همدان، خاطرنشان کرد: یکی از شاخصه‌های مردمی بودن دولت همین حضور در بین مردم و صحبت بدون واسطه با مردم است، اما باید نسبت به راهکارها و روش‌هایی که مسئولان در آن مردم را بازوی اصلی پیشرفت قرار دهند نیز توجه شود.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه خصوصی سازی به معنای درست آن باید محقق شود، گفت: در سال‌های گذشته گاهی اوقات به اسم خصوصی سازی اشتباهاتی رخ داد که منجر به تبعیض شد.

وی با تأکید بر اینکه معتقدیم اگر در بحث مسکن نیز دولت، مردم و بخش خصوصی را فعال نکند، ساخت ۴ میلیون مسکن محقق نمی‌شود، اظهار کرد: برای رفع این مشکلات نیازمند برنامه ریزی و طراحی جدی توسط مسئولان هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با اشاره به اینکه استان همدان دارای ظرفیت‌های خوبی در عرصه‌های مختلف همچون کشاورزی و گردشگری است، گفت: در بحث کشاورزی استان با مشکل آب مواجه است و در زمینه صنعت نیز نیازمند حمایت جدی از استان و تولیدکنندگان هستیم.

وی با بیان اینکه مباحث و ساختارهای اقتصادی گاهی از موارد دست و پای مدیران را بسته است، اظهار کرد: تعدادی از واحدهای تولیدی در استان وجود دارد که نزدیک به ۱۰ سال است تعطیل هستند و با مشکلاتی خصوصا در عرصه بانکی روبرو هستند که رفع آن نیازمند حمایت جدی و اقدام شجاعانه‌تر توسط مسئولان است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان، نتیجه موفقیت دولت را رفع مشکلات مردم دانست و خاطرنشان کرد: اساس حفظ منافع مردم در عرصه‌های مختلف است و لذا کمک به دولت، کمک به تأمین منافع مردم است و این وظیفه همگانی فارغ از مباحث سیاسی می‌باشد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha