دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با تأکید بر لزوم مراقبت از نفوذی‌ها در ادارات، گفت: منظور از نفوذی افرادی که اجیر شده باشند نیست، بلکه کسی است که خدمت نمی‌کند و بنای آزار و تخلف دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در دیدار با جمع فرماندهان بسیج ادارات و برخی از مدیران همدان؛ با بیان اینکه در ادارات نیروهایی که ارتباط بیشتری با مردم دارند، باید حساسیت بالاتری نسبت به رفتار و برخورد آنها داشته باشیم، اظهار داشت: شاید مردم دسترسی به مدیر کل و مدیر ارشد نداشته باشند، اما نوع رفتار و ارتباط کارشناسان در ادارات که در ارتباط مستقیم با مردم هستند، نقش مهمی در رضایت مندی یا عدم رضایت مندی در جامعه دارد.

وی با اشاره به اینکه گاهی از موارد وزیر قولی می‌دهد اما یک کارشناس سنگ اندازی می‌کند، گفت: بسیج ادارات ظرفیت خوبی است که بتوانیم برخی این ساختارها را اصلاح کنیم.

امام جمعه همدان، با طرح این سوال که ملاک موفقیت مجموعه‌ها و دستگاه‌ها این است که بود و نبود آن را مقایسه کنیم و بپرسیم اگر این مجموعه حذف شود چه آسیب و خلأیی ایجاد می‌شود، یادآور شد: اگر مجموعه‌ای با حذف آن شاهد اختلال در دستگاه باشیم، یعنی این مجموعه مثمر ثمر است.

وی با تأکید بر اینکه در بحث خدمت رسانی به مردم، بسیج و شورای امر به معروف می‌توانند در توسعه فرهنگ خدمت رسانی در دستگاه‌ها موثر باشند، خاطرنشان کرد: متاسفانه در عرصه فرهنگ خدمت رسانی صادقانه و دلسوزانه در ادارات مشکل داریم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، افزود: البته خیلی از نیروها و کارمندان، دلسوزانه، مردم را عیال الله می‌دانند، که قابل تقدیر است و باید این‌ها برجسته شود، اما در بخشی از کارمندان و دستگاه‌ها نیازمند ترویج و تبیین فرهنگ خدمت رسانی دلسوزانه هستیم.

وی با بیان اینکه این نگاه اخلاقی نیست بگوییم چون مجبورم باید کار ارباب رجوع را انجام دهم، گفت: اینکه خدمت رسانی دلسوزانه باشد یا در ساختار اداری، بسیار متفاوت است و بسیج در رشد این بستر در وجود افراد می‌تواند نقش آفرینی کند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با اشاره به اینکه در گام اول باید به دنبال رشد وجودی خودمان باشیم و یکی از بسترها بسیج است، اظهار کرد: یکی از راه‌های تکامل در بین کارمندان، برخورد صحیح و خدمت رسانی به مردم در دستگاه است.

وی با تأکید بر لزوم مراقبت از نفوذی‌ها در ادارات، یادآور شد: منظور از نفوذی افرادی که اجیر شده باشند نیست، بلکه کسی است که خدمت نمی‌کند و بنای آزار و تخلف دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان، با بیان اینکه مهم‌ترین کار فرهنگی، شناسایی زیر ساخت‌های غلط و فساد انگیز و اصلاح آن است، خاطرنشان کرد: گاهی از موارد یک اقدامی بدون بررسی مناسب تمام ابعاد آن، انجام می‌شود که معضلات بسیاری را همراه خود به وجود می‌آورد و سپس از دیگر دستگاه‌ها و نهادها همچون امر به معروف و پلیس می‌خواهند تا با این معضل و آسیب مقابله کنند.

وی با اشاره به اینکه زیر ساخت‌های غلط مشکلات زیادی ایجاد می‌کند، گفت: یکی از وظایف اصلی بسیج فعالیت در حوزه کار فرهنگی و اصلاح ساختارهای اشتباه است.

امام جمعه همدان، با تأکید بر لزوم حمایت و تربیت نیروهای متخصص و نخبه در دستگاه‌ها، اظهار کرد: ضروری است تا نیروهای کار بلد، شناسایی و حمایت شود و زیبنده نیست جریان‌های متعهد و متخصص ما احساس کنند مورد حمایت قرار نمی‌گیرند.

وی وظیفه حداقلی بسیج ادارات را خدمت رسانی‌ و وظیفه حداکثری را داشتن نگاه تمدنی و حرکت به سمت ظهور عنوان کرد و گفت: حضرت امام(ره) بر این نکته تأکید داشتند که "مسائل اقتصادی و مادی اگر لحظه‌ای مسئولین را از وظیفه‌ای که بر عهده دارند(ایجاد حکومت جهانی اسلام) منصرف کند، خطری بزرگ و خیانتی سهمگین را به دنبال دارد".

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تبریک هفته دولت، اظهار کرد: زحمات دولت بسیار زیاد بوده و شخص رییس‌جمهور بسیار پر تحرک، پر تلاش و دارای شخصیتی برجسته است، البته نقص‌هایی نیز همانند گرانی‌ها و تورم وجود دارد که باید به صورت ویژه برای رفع آن برنامه ریزی شود.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha