شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه سلطانیه گفت: امام حسن مجتبی (ع) آماج جنگ ترکیبی دشمنان بود و غربت امام حسن (ع) در امتداد غربت و مظلومیت حضرت علی (ع) است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب، امام جمعه سلطانیه، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر، با اشاره به جنگ شناختی دشمنان و بزرگ‌نمایی غیرواقعیت‌ها از جمله در مسئله حجاب، گفت: حجاب یک میثاق دینی، فرهنگی و تاریخی بوده و از لحاظ اعتقادی اکثریت مردم به حجاب به عنوان حکم اسلامی معتقد و از لحاظ اخلاقی نیز قشر کثیر جامعه معتقدند که حجاب باعث افزایش عفت و موجب تحکیم خانواده می‌شود.

وی با یادآوری ممنوعیت پوشش اسلامی در مدارس فرانسه و با بیان اینکه دولت فریبکار فرانسه که از مواجهه ایران با پدیده بی‌حجابی انتقاد کرده و آن را ضد حقوق زنان می‌داند، افزود: همین کشور در اغتشاشات پارسال، تمام‌قد از اغتشاشگران هنجارشکن حمایت کرد، در حالی که امروز وزارت آموزش و پرورش فرانسه در یک اقدام ضد حقوق بشری، پوشش اسلامی را در مدارس این کشور ممنوع کرده که ممنوعیت حجاب در فرانسه بیانگر دورویی مدعیان حقوق بشر و حقوق زن و نیز نشانگر این است که در غرب نیز بی‌حجابی اجباری است.

خطیب نماز جمعه سلطانیه با اشاره به حماسه بزرگ اربعین و راهپیمایی بی‌نظیر اربعین با حضور بیش از ۲۲ میلیون نفر از زائران مسلمانان و آزادیخواهان که چهار میلیون نفر آنان زائران ایرانی بودند، اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین قدرت نرم مسلمانان در تقویت اسلام ناب و تقویت ظلم‌ستیزی است.

حجت‌الاسلام حسینی‌نسب با گرامیداشت سالروز قیام ۱۷ شهریور، جمعه خونین ۱۷ شهریور سال ۵۷ را یکی از روزهای خون‌بار و فراموش نشدنی در تاریخ انقلاب اسلامی دانست که مردم علیه رژیم پهلوی قیام کردند و این رژیم هزاران نفر را به شهادت رساند، تصریح کرد: استقلال، آزادی و حکومت اسلامی ثمره فداکاری‌ها و مقاومت ملت ایران بوده و مقاومت راهی برای فتح قله‌ها است.

وی با تسلیت ایام ارتحال پیامبر اکرم (ص) و حضرت امام حسن مجتبی (ع) و با بیان اینکه مسئله جانشینی از نگرانی‌های پیامبر اکرم (ص) و استقرار نظام امامت، آخرین مأموریت پیامبر اکرم بود، عنوان کرد: ایشان حتی در این باره در بستر بیماری خواستند وصیت‌نامه‌ای بنویسند اما به خاطر کارشکنی‌ها نانوشته ماند و بعد از پیامبر (ص)، جانشین پیامبر خانه‌نشین شد.

امام جمعه سلطانیه خاطرنشان کرد: امام حسن مجتبی (ع) آماج جنگ ترکیبی دشمنان بود و غربت امام حسن (ع) در امتداد غربت و مظلومیت حضرت علی (ع) است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha