سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
امام جمعه دیلم

حوزه/ امام جمعه دیلم گفت: از شاخصه‌های مهم نظام اسلامی آن است که در نظام اسلامی نه ظلم می‌شود و نه ظلم می‌پذیرد، نظام اسلامی اقتدار دارد و قدرتمند است، اینکه برخی می‌گویند نظام اسلامی باید با آمریکا توافق کند و حرف‌های ظالمانه آمریکایی‌ها را بپذیرد با اساس نظام نبوی و نظام اسلامی در تضاد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمود اسدی امام جمعه دیلم در خطبه نماز جمعه این هفته به تبیین شاخصه‌های مهم حکومت پیامبر اسلام(ص) پرداخت و اظهار داشت: از شاخصه‌های مهم نظام اسلامی آن است که در نظام اسلامی نه ظلم می‌شود و نه ظلم می‌پذیرد، نظام اسلامی اقتدار دارد و قدرتمند است، اینکه برخی می‌گویند نظام اسلامی باید با آمریکا توافق کند و حرف‌های ظالمانه آمریکایی‌ها را بپذیرد با اساس نظام نبوی و نظام اسلامی در تضاد است.

وی افزود: اینکه نظام اسلامی مقتدر است، نه ظلم می‌کند و نه ظلم می‌پذیرد، یک شاخصه مهم حکومت نبویست.

امام جمعه دیلم، یکی دیگر از ویژگی‌های بارز حکومت پیامبر(ص) را علم و علم آموزی دانست و با تمثیل جنگ خندق، یادآور شد: اینکه مقام معظم رهبری امروز پرچم علم برداشته و در جمع نخبگان و در دیدار مردمی خواستار توسعه علمی کشور می‌شوند، ریشه در اندیشه نبوی و ائمه اطهار دارد.

حجت الاسلام اسدی خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های بارز کشورهای قدرتمند، رشد و توسعه علمیست و به‌وضوح می‌توان دید قدرت ملت‌ها در ید اختیار علم است.

وی تصریح کرد: اینکه به هیچکس محتاج نباشید، اینکه دست یاریگر ملتها باشید و استقلال داشته باشید یکی از ملزوماتش علم است.

وی از دیگر شاخصه‌های دیگر حکومت پیامبر را کار و تلاش و پیشرفت عنوان کرد و یادآور شد: اینکه برخی می‌گویند کشور ما ثروتمند است نباید کار کنیم و مثل برخی کشورهای کوچک حوزه خلیج فارس باید دولت به ما حقوق بدهد، با اساس حکومت نبوی و حکومت اسلام در زمان پیامبر(ص) منافات دارد، پیامبر همواره مسلمانان را به کار و تلاش و کوشش فراخوانده و کار را مقارن با طاعت پروردگار عالم قرار داده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha