سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
تصاویر/ آیین عبادی سیاسی نماز جمعه خوی

حوزه/ حجت الاسلام قاسم خانی گفت: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها نقشه‌های شومی در شرق سوریه دارند که مهم‌ترین آن، قطع‌کردن خط مقاومت میان عراق و سوریه با تصرف حد فاصل پایگاه غیرقانونی التنف در جنوب شرق سوریه و مرز البوکمال در شرق این کشور می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حجت قاسمخانی امروز در خطبه های نماز جمعه خوی که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار داشت: رهبر حکیم انقلاب اسلامی در دیدار اخیرشان با فرماندهان سپاه پاسداران به همه مسئولان کشور فرمودند باید کار جهادی و شبانه روزی کنند و امروز روز خسته شدن نیست، روز ناامید شدن نیست؛ امروز روز شوق است، روز امید است، روز حرکت است.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب فرمودند به قله نزدیک شده ایم، خاطرنشان کرد: رهبر حکیم انقلاب به‌عنوان یک فقیه برجسته و حکیم و دیده‌بان ژرف‌اندیش که از بلندای ایمان و امید سخن می‌گویند و ایمان و امید، دو روی سکه موفقیت و حرکت به سمت و سوی قله‌ها و فتح قله‌های پیشرفت است، بنابراین بشارت رهبر انقلاب اسلامی بر نزدیک‌شدن به قله‌ها، کلامی مبتنی بر مبانی دینی و منطبق بر معارف الهی است.

امام جمعه خوی ادامه داد: مخاطب اصلی این بیانات مسئولان کشور، نخبگان انقلابی و پرچمداران حرکت انقلابی و سپس آحاد مردم انقلابی ایران هستند و بدون تردید هدف اولِ جنگ ترکیبی دشمن، باورها و محاسبات مسئولان و نخبگان و خواص جامعه است. این گروه هستند که بلدِراه و قافله‌سالار قافله‌اند و طبیعی است که دشمن برای بازداشتن قافله انقلاب از حرکت رو به جلو و توفنده‌اش، ابتدا دست به کار می‌شود تا طلایه‌داران حرکت را گیج و گنگ کند و از حرکت باز دارد و آنان را به تردید وادارد و در ادامه راه به دو دلی و تأخیر وادارشان کند. این بیان هوشمندانه رهبری یک بشارت نهیب‌گونه و بیدارکننده برای این قشر مهم وموثر بر جامعه است.

وی بیان کرد: امیدواری به آینده خیال بافی نیست. امید آن حالتی است که با حرکت همراه است، با تنبلی و سکون نمی‌سازد، کسی‌که امید دارد به این‌که به سرمنزل مقصود برسد راه می‌رود. خیالبافی برای کسی است که در خانه‌اش نشسته و حرکتی نمی‌کند و در عین حال، امیدوار است به سرمنزل مقصود خواهد رسید. بنابراین برای ملتی که نزدیک پنج دهه است، عقبه‌های مختلف را پشت سرگذاشته است، ناامیدی معنا ندارد.

حجت الاسلام قاسمخانی بیان کرد: مردم ایران و نظام انقلابی ایران به مراتب از ابتدای انقلاب قوی‌تر شده‌اند و در مقابل دشمنان چه در سطح جهانی و چه منطقه‌ای روبه ضعف نهاده‌اند. حال و روز امروز صهیونیستها از یک سو و قوت و اقتدار محور مقاومت از دیگر سو مهم‌ترین گواه صدق این ادعا است.

وی ادامه داد: جنگ اقتصادی و تحریم‌های رنگارنگ و متنوع بیش از ۴دهه بر ایران انقلابی فشار وارد کرده و می‌کند اما اکنون به‌خاطر عظمت استقامت ملت ایران، تحریم‌ها قدرت خود را از دست داده است و به‌خاطر سیاست متوازن ایران در رفع تحریم‌ها و شرطی‌نکردن اقتصاد به زلف مذاکرات و نیز اتخاذ سیاست‌های درست خصوصاً در دولت سیزدهم و نیز تلاش برای خنثی‌سازی تحریم، موجب شده است در بسیاری عرصه‌ها تحریم‌ها کم‌اثر شود و حرکت برای خنثی‌سازی تحریم‌ها باشتاب بیشتری انجام شود.

امام جمعه خوی افزود: در عرصه فرهنگی نیز علیرغم حجم بی‌امان جنگ فرهنگی تمام‌عیار دشمن که نمونه آن را در سال گذشته و در هنجارسازی بی‌حجابی دیده و می‌بینیم، باید بگوییم در بسیاری از این حوزه‌ها، نیز درحال بازسازی نیرویی و توانمندسازی هستیم و ان شاءالله دشمن را در این میدان نیز شکست خواهیم داد.

وی تصریح کرد: نزدیک‌شدن به قله اتفاقاً به‌معنای تمام‌شدن مشکلات نیست بلکه هرچه به قله نزدیک می‌شویم عده‌ای نفس کم می‌آورند. عده‌ای توان از دست می‌دهند و به اصطلاح می‌بُرّند. به همین خاطر مخاطب اولشان را مسئولان قرار می‌دهند و ایشان را توصیه به خسته‌نشدن می‌کنند.

حجت الاسلام قاسمخانی در ادامه با اشاره به قیام خونین ۱۷ شهریور گفت: مهمترین نکات قیام خونین ۱۷ شهریور دروغ پردازی رژیم شاه در وصل کردن انقلاب اسلامی به نیروهای بیگانه و بی نظیر بودن حضور مردم در صحنه انقلاب و حقیر بودن جریان های به ظاهر ملی- مذهبی در مقابل عظمت حضور مردم در انقلاب و پیروی از رهبری امام و در رأس جریان قیام رهبری بلامنازع همچون امام خمینی بود که شاه تنها راه را قتل عام مردم می دید.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دولت فریبکار فرانسه از مواجهه حاکمیت ایران با پدیده بی‌حجابی انتقاد کرده و آن را ضدحقوق زنان می‌داند؛ مکرون و دولتش سال گذشته در اغتشاشات پاییز ۱۴۰۱، تمام‌قامت از اغتشاشگران هنجارشکن حمایت کرد اکنون وزارت آموزش و پرورش فرانسه در یک اقدام ضدحقوق بشری، پوشش اسلامی را در مدارس این کشور ممنوع کرد. و همه این ها به دلیل ترس غربی ها از گسترش اسلام است.

حجت الاسلام قاسمخانی گفت: این نخستین‌بار نیست که مقامات فرانسه در زمینه پوشش مسلمانان تصمیم می‌گیرند. این کشور در سال ۲۰۰۴ پوشیدن روسری و مقنعه و در سال ۲۰۱۰ نیز پوشیدن نقاب به‌عنوان حجاب را ممنوع کرد. در سال ۲۰۱۷ نیز قانونی در فرانسه تصویب شد که مسلمانان و مساجد را تحت نظارت شدید دولت قرار می‌داد و این مسائل دو رویی مدعیان حقوق انسانی را نشان می دهد و آن ها برای مقابله با اسلام دست به قرآن سوزی و اهانت به مقدسات دست می زنند.

وی در ادامه به مسائل اخیر سوریه اشاره کرد و بیان داشت: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها نقشه‌های شومی در شرق سوریه دارند که مهم‌ترین آن، قطع‌کردن خط مقاومت میان عراق و سوریه با تصرف حد فاصل پایگاه غیرقانونی التنف در جنوب شرق سوریه و مرز البوکمال در شرق این کشور می‌باشد.

امام جمعه خوی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف شوم آمریکا در شرق سوریه حاکم‌نمودن کُردهای چند ملیتی از جمله پ.ک.ک، کومله، دموکرات و پژاک در شرق سوریه می‌باشد

وی افزود: یکی از مشکلات پیش آمده در روزهای اخیر برای تروریست‌های آمریکایی در شرق سوریه، جدایی اعراب از قسد و پیوستن آنها به عشایر دیرالزور بوده است، امری که تروریستهای آمریکایی را به تکاپو انداخته تا با انتقال تروریست‌های کُرد چند ملیتی همچون پ.ک.ک در کنار کومله و دموکرات این نقیصه را جبران کنند و در عین حال این گروه‌ها را با نیروهای ایرانی در شرق سوریه سرشاخ نمایند، اقدامی که رزمندگان ایرانی برای آن لحظه‌شماری می‌کنند تا تکلیف تروریست‌ها را این‌بار در سوریه یکسره نمایند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha