شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اراک

حوزه/مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی گفت: اگر در قلب هرکسی ذره ای ایمان وجود داشته باشد با شنیدن نام اباعبدالله الحسین اشک از چشمانش سرازیر می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی گودرزی امروز در جمع مدیران و کارکنان مدیریت حوزه علمیه خواهران استان مرکزی ضمن تسلیت ایام حزن و اندوه آل الله به حدیثی از امام صادق علیه السلام اشاره کرد و گفت: امام فرمودند: پیامبر اکرم (ص) به امام حسین که در ایّام کودکی به سمت رسول خدا(ص) می‌آمد، نگاه کرد و سپس ایشان را در آغوش گرفت و فرمود: برای شهادت حسین(ع) داغی در قلب ها ی مومنان است که هرگز سرد نخواهد ‌شد. امام صادق(ع) بعد از نقل این ماجرا فرمود: پدرم فدای آن‌که کشته‌شده هر اشکی است. از امام(ع) پرسیده شد: معنای کشته اشک چیست؟ امام(ع) فرمود: هیچ مؤمنی حسین(ع) را یاد نمی‌کند مگر آن‌که اشک می‌ریزد».

وی گفت: اگر در قلب هرکسی ذره ای ایمان وجود داشته باشد با شنیدن نام اباعبدالله الحسین اشک از چشمانش سرازیر می شود، زیرا به فرموده امام صادق (ع) امام حسین (ع) کشته اشک است .

حجت الاسلام گودرزی تصریح کرد: داستان امام حسین (ع) داستان بسیار پیچیده و معما گونه است و این حالتی است که خداوند به امام حسین (ع) عنایت کرده که بعد از قرن های متمادی هنوز شور حسینی در همه جای دنیا به چشم می خورد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی با اشاره به پیاده روی چند میلیونی زائران اباعبدالله الحسین (ع) خاطرنشان کرد: برخی حرکات دارای آثار تربیتی و علمی می باشد و ترغیب و تشویق به این اعمال یک وظیفه شرعی و عقلی است.

وی گفت: پیاده روی اربعین آثار خوبی در جامعه دارد زیرا مردم با معارف حسینی آشناتر می شوند و آثار رحمت اهل بیت(ع) در وجود و زندگی آن ها هویدا می شود.

اربعین جامعه را با معارف حسینی آشنا می کند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha