شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
عباسی یزدی

حوزه/ رئیس کتابخانه حرم حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: دو هزار و ۹۳۷ جلد طی سه ماه اول ۱۴۰۲ به کتابخانه آستان مقدس اهدا شده و کتابخانه آستان دو هزار و ۱۵۲ جلد کتاب از منابع مازاد بر نیاز خود را به چهار کتابخانه کاردانش امام رضا علیه السلام، کتابخانه ملاصدرا شهر کهک، کتابخانه امام خمینی شهر قنوات و کتابخانه مبارک آباد در شهر قم اهدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محمد عباسی یزدی به ارائه گزارشی از عملکرد کتابخانه آستان مقدس در سه ماهه اول ۱۴۰۲ پرداخت و اظهار کرد: طی این سه ماه ۹۳۴ نفر ثبت نام موقت کرده اند که از این تعداد ۴۷ نفر در سطح ارشد و دکتری، ۸۲ نفر حوزوی، ۶۲۴ نفر دانشجو و مابقی کنکوری بوده اند.

وی گفت: در سه ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ تعداد ۲ هزار و ۳۴۱ جلد فهرست‌نویسی شده، ۲۷۷ نسخه چاپ سنگی ویرایش و تصحیح شده، هزار جلد کتاب با قدمت بیش از ۵۰ سال شناسایی و از قفسه باز کتابخانه انتقال داده شده، ۳۰۰ مورد از منابع ویژه بررسی و تفکیک شده و ۲۳۲ مورد فهرست نگاری شده و ۱۵۲ شماره از مطبوعات در نرم افزار وارد شده است.

رئیس کتابخانه فاطمی افزود: در سه ماهه اول ۱۴۰۲ هزار و ۴۸۵ مورد در واحد خواهران و ۸۱۳ مورد در واحد برادران امانت داده شده و هزار و ۱۸۷ فریم از تصاویر منابع خطی ، چاپ سنگی و سربی و موارد دیگر در اختیار محققین و پژوهشگران متقاضی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: طی سه ماه اول ۱۴۰۲ مجموعا ۲ هزار و ۹۳۷ جلد به کتابخانه آستان مقدس اهدا شده و کتابخانه آستان مقدس ۲ هزار و ۱۵۲ جلد کتاب از منابع مازاد بر نیاز خود را به چهار کتابخانه کاردانش امام رضا علیه السلام، کتابخانه ملاصدرا شهر کهک، کتابخانه امام خمینی شهر قنوات و کتابخانه مبارک آباد در شهر قم اهدا نموده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha