شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کتاب

حوزه/ کتاب «آشنایی ایرانیان با اسلام در عصر نبوی» به قلم محمد باغستانی کوزه‌گر از سوی انتشارات به نشر (آستان قدس رضوی) منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در این کتاب، از اولین مرحله آشنایی ایرانیان با اسلام که در عهد نبوی رخ داده، برای خواننده تصویرسازی شده است، ضمن آن که نویسنده در این اثر کوشیده بر پایه شواهد موجود در قالب ارائه مطالبی دست اول و کمتر اشاره شده به بازسازی ابعاد گوناگون این ارتباط و سیر آن از آغاز تا پایان عمر پیامبر اکرم (ص) بپردازد.

مباحث کتاب در ۵ فصل تنظیم شده با این توضیح که؛ در فصل اول خواننده با پیشینه حضور ایرانیان در جزیره العرب و علل و عوامل آن در یمن که بخش جنوبی عربستان بوده و ارتباط میان دو جامعه ایرانی و عربی آشنا می‌شود. فصل دوم که عنوان زمینه‌های ارتباطی ایرانیان پیامبر را به خود گرفته، این ارتباط و زمینه‌های پیدایش آن را در دوران مکی دعوت نبوی را برای خواننده تصویر سازی کرده است.
نویسنده در فصل سوم به بیان گزارش‌هایی از چگونگی حضور «روزبه» ایرانی یا سلمان در میان اصحاب حضرت رسول اکرم (ص) می‌پردازد که خواننده با فرایند تحول روحی و معنوی آنان آشنا می‌شود.

شیوه‌های ارتباط گیری پیامبر با بخشی از جامعه ایرانی و آثار آن در گروه‌های امیران مناطق مرزی وابسته به دولت ساسانی در بحرین و عمان از جمله مطالب فصل چهارم کتاب است و در فصل پایانی تلاش شده تا رشد شخصیت ممتاز ایمانی و اسلامی سلمان در پرتو تربیت‌های حضرت رسول اکرم (ص) و تأثیر او بر جریان دولت و دعوت اسلامی برای خواننده ایرانی به تصویر کشیده شود و در قالب پیوست متن نامه‌های پیامبر به امیران و والیان وابسته به ایران و عربستان آمده است.

گفتنی است: این کتاب در قالب ۱۶۸ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۷۵ هزار تومان در بازار کتاب و نشر عرضه شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha