یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت‌الله احمد جنتی

حوزه/ دبیر شورای نگهبان گفت: سفیران اربعین زمینه‌ساز ارتقای معنویت در جامعه باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، آیت‌ الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۲) این شورا، با اشاره به حماسه راهپیمایی اربعین حسینی اظهار داشت: در هفته گذشته مراسم باعظمت پیاده‌روی اربعین حسینی برگزار شد و عاشقان امام‌ حسین (ع) حماسه بزرگ دیگری آفریدند.

وی افزود: همه نهادهای دولتی و گروه‌های مردمی که به هر نحو برای خلق این حماسه مجاهدت کردند نزد خداوند متعال مأجورند؛ به‌ویژه مردم و دولت عراق که عهده‌دار میزبانی کریمانه زائران حضرت سیدالشهدا (ع) شدند.

دبیر شورای نگهبان خاطرنشان کرد: قدردان این مجاهدت‌های خالصانه هستیم و باور داریم‌ که این حرکت عظیم و سرشار از معنویت، زمینه‌ساز حاکمیت صالحان بر عالم خواهد بود.

آیت‌الله جنتی سپس خطاب به کسانی که در این حماسه حضور داشتند، عنوان کرد: خود را سفیران اربعین بدانید و از معرفت و معنویت حاصل از این گردهمایی مومنانه مراقبت و محافظت کنید تا بتوانید زمینه‌ساز ارتقای سطح معنویت جامعه شوید.

وی تاکید کرد: هنرمندان و نهادهای فرهنگی و رسانه‌ای انقلابی هم برای مقابله با سکوت رسانه‌ای جهان سلطه نسبت به این اتفاق بزرگ برنامه‌ریزی کنند و آن را از مصادیق جهاد تبیین بدانند.

مقابله با مکر و نقشه دشمنان

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان اینکه در انتهای ماه صفر و در آستانه ایام عزای پیامبر گرامی اسلام، حضرت محمد (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) هستیم، گفت: این مصیبت‌های جانکاه را تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند می‌خواهم توفیق پیروی از آن بزرگواران را نصیب ما فرماید.

وی ابراز کرد: آموزه‌های الهی دین مبین اسلام که توسط پیامبر گرامی اسلام (ص) به عالم بشریت هدیه شد و ائمه بزرگوار نیز در راه تبیین و تعمیق آن‌ها مجاهدت کردند، تنها راه نجات انسان‌ها در همه اعصار است و تمام امت اسلام مکلف به پایبندی به این آموزه‌ها و نشر آن هستند.

آیت‌الله جنتی خاطرنشان ساخت: شناخت کامل از شرایط جامعه اسلامی در زمان امامت امام حسن (ع) و همچنین حضرت رضا (ع) لازمه تحلیل صحیح سیره این دو بزرگوار است و اگر این آگاهی حاصل نشود ابعاد مختلف شخصیت ایشان شناخته نخواهد شد.

دبیر شورای نگهبان در بخش پایانی صحبت‌های خود در خصوص دیدار مردم استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی با مقام معظم رهبری اظهار داشت: ایشان در آن دیدار تحلیل جامع و دقیقی از برنامه‌های دشمنان ارائه کردند که لازم است دلسوزان انقلاب اسلامی با دقت در این تحلیل جامع، تکلیف خود برای مقابله با مکر و نقشه دشمنان‌ را بشناسند و به آن عمل کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha