شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حرم مطهر امام رضا(ع)

حوزه/ معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی جزئیات ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت فرارسیدن سالروز رحلت حضرت محمد (ص) و شهادت امام حسن(ع) را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام حسین شریعتی نژاد با اشاره به فرارسیدن سالروز رحلت حضرت رسول(ص) و شهادت امام حسن(ع) در ۲۸ صفر ۱۴۴۵ اظهار کرد: با هدف بهره‌مندی زائران و مجاوران از فیوضات این شب نورانی، مراسم‌ عزاداری ویژه شب، روز و شام رحلت رسول مکرم اسلام و شهادت مظلومانه کریم اهل بیت(ع) به همت این معاونت با حضور سخنرانان و مادحین برجسته کشوری در رواق امام خمینی(ره) تدارک دیده شده است.

وی اضافه کرد: بخش اول مراسم عزاداری شب رحلت خاتم النبیین(ص) و حسن بن علی(ع) چهارشنبه ۲۲ شهریور ماه ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه با قرائت زیارت امین الله با نوای حاج مهدی نیکبخت از مداحان حرم مطهر رضوی آغاز می‌شود و زائران و مجاوران پس از آن، از شعرخوانی آئینی مسعود یوسف پور و سخنان حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی از وعاظ برجسته کشورمان بهره‌مند خواهند شد و مدیحه سرایی حاج مجید بنی فاطمه از مداحان مشهور کشورمان پایان بخش این مراسم نورانی خواهد بود.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی اضافه کرد: بخش دوم این محفل نورانی با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان ادامه و با مداحی و نوحه خوانی حاج مهدی رسولی از مداحان برجسته کشورمان خاتمه می‌یابد.

حجت الاسلام شریعتی نژاد با بیان اینکه ویژه برنامه عزاداری ظهر رحلت و شهادت پنج شنبه ۲۳ شهریور ماه ساعت ۱۲ با قرائت آیاتی از کلام الله مجید و بیان احکام شروع می‌شود، اضافه کرد: شعر خوانی آئینی از دیگر بخش‌های این مراسم نورانی به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: پس از آن سید ابوالفضل مبارز با شعرخوانی آئینی در وصف کرامات حضرت رسول الله(ص)، نورانیت این محفل را دوچندان می‌کند و در سپس زائران و مجاوران از سخنان آیت الله سید احمد علم الهدی؛ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مستفیض خواهند شد و در پایان امیر عارف از مداحان حرم مطهر رضوی به روضه خوانی خواهد پرداخت.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی با بیان اینکه بخش اول مراسم شام رحلت نبی مکرم اسلام و شهادت امام حسن(ع) پنج شنبه ۲۳ شهریور ماه ساعت ۱۸:۳۰ با قرائت زیارت امین الله با نوای سعید قانع گشایش می‌یابد، گفت: پس از آن عاشقان اهل‌بیت(ع) از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی بهره‌مند خواهند شد و در بخش پایانی این محفل نورانی، عزاداران از مرثیه سرایی مجید بنی فاطمه مستفیض و به قرائت دعای کمیل با نوای گرم مهدی سلحشور گوش‌جان خواهند سپرد.

حجت الاسلام شریعتی نژاد اضافه کرد: بخش دوم این محفل نورانی با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان آغاز و با مداحی حاج مهدی رسولی پایان می‌یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha