دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

 حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: شهدای روحانی با حضور در جبهه‌ها درس شجاعت، مجاهدت و مقاومت به همگان آموختند و امروز ضروری است آحاد جامعه از سیره آنها درس بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی امروز در جلسه شورای بسیج حوزه علمیه استان قزوین که در آستانه هفته دفاع مقدس برگزار شد، ضمن تسلیت سالروز رحلت جانسوز پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) و شهادت سبط اکبرش حضرت امام حسن مجتبی (ع) و ولی نعمت ملت ایران حضرت امام رضا(ع)، گفت: در دوران شکوهمند دفاع مقدس شاهد اتحاد و همدلی ملت مقاوم ایران در برابر دشمنان تا بن دندان مسلح بودیم که برای حفظ انقلاب نوپای ایران اسلامی جوانمردانه ایستادند.

وی خاطرنشان کرد: سال ۵۹ در حالی که کمتر از ۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذشت رژیم بعثی صدام جنگ نابرابری را علیه کشورمان آغاز کرد اما نتیجه و پایان آن چیزی جز رسوایی و بی آبرویی برای صدام و ارتش او نبود.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: حضور امام راحل (ره) و نقش بی بدیل ایشان در روحیه دادن به رزمندگان و همچنین همبستگی و همدلی مردم و مسئولان باعث شد جنگ تحمیلی با پیروزی رزمندگان اسلام به پایان برسد.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: دوران دفاع مقدس گنج عظیمی است که رهبر معظم انقلاب همواره به آن اشاره داشته‌اند؛ ما میراث دار فرهنگ دفاع مقدس هستیم و باید در این راه تلاش کنیم.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: دفاع مقدس یادآور شهیدان، شیرزنان و غیورمردانی بود که خط سرخ آزادمردی و عزت را پیمودند و مردانه و با سلاح ایمان و اخلاص در برابر دنیای زر، زور و تزویر ایستادند و سروقامتانه ماندند تا عزت و شرافت انسانها پایدار بماند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانیت دفاع مقدس بیان کرد: شهدای روحانیت طلایه داران شهیدان هستند، چرا که همیشه اسلام علمای بزرگوار پیش قدم بوده اند.

وی اظهار کرد: شهدای روحانی با حضور در جبهه‌ها درس شجاعت، مجاهدت و مقاومت به همگان آموختند و امروز ضروری است آحاد جامعه از سیره آنها درس بگیرند.

برگزاری شب خاطره رزمندگان، دیدار با خانواده شهدای روحانیت، برگزاری مسابقه دفاع مقدس، تجلیل از روحانیون پیشکسوت دفاع مقدس و تجلیل از خانواده شهدای روحانیت، بخشی از برنامه های هفته دفاع مقدس در مدارس علمیه استان قزوین خواهد بود.

شهدای روحانی در جبهه‌ها درس شجاعت، مجاهدت و مقاومت به همگان آموختند

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha