شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
احمد مروی

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی در دیدار رئیس جمهور به بیان دغدغه‌ها و مشکلات زائران پرداخت و رفع نقصان‌ها در حوزه پارکینگ، اسکان زائران و تقویت حمل و نقل عمومی برون شهری به مقصد مشهد را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، عصر جمعه (۲۴ شهریور ۱۴۰۲) در دیدار رئیس جمهور که با حضور مسئولان ارشد کشوری و استانی در تالار ولایت حرم مطهر رضوی انجام شد، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام رحلت نبی مکرم اسلام(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام علی بن موسی الرضا(ع)، تشرف رئیس جمهور و برخی اعضای هیئت دولت به حرم مطهر را خوش آمد گفت و اظهار کرد: مایه مباهات و خوش وقتی است که میز خدمت رئیس جمهور در سفر فعال است و در یک سفر زیارتی نیز که به مشهد مشرف می‌شوند، فرصت را برای شنیدن برخی از مشکلات و ارائه راهکار برای حل آن‌ها مغتنم می‌دانند؛ این روحیه تلاش، خدمت، فعالیت و تعطیلی ناپذیری حقیقتا شایسته تقدیر و تشکر می‌باشد.

وی در ادامه به برخی مشکلات زائران در شهر مقدس مشهد اشاره و ابراز کرد: مسئله پارکینگ یکی از مشکلات اصلی مهمانان حضرت رضا(ع) است و زائران همواره از نبود پارکینگ مناسب در اطراف این آستان مقدس و حرم مطهر در رنج هستند.

تولیت آستان قدس رضوی اسکان را از دیگر دغدغه‌های زائران در شهر مشهد اعلام و تصریح کرد: بر اساس آمار استانداری خراسان رضوی طی چند روز گذشته قریب به ۴ میلیون نفر برای ایام عزاداری دهه آخر صفر وارد مشهد شده‌اند؛ ظرفیت تخت هتل و مهمان پذیر مشهد بسیار کمتر از این عدد است، لذا در حوزه اسکان زائران نیازمند افزایش ظرفیت و امکانات هستیم.

وی با بیان اینکه موضوع حائز اهمیت دیگر در ارتقای خدمت رسانی به زائران، تقویت حمل و نقل برون شهری به مقصد مشهد است؛ ابراز کرد: مدتی است که تهیه بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس در بسیاری از مسیرهای منتهی به مشهد مقدس با مشکل مواجه است و سفر به مشهد برای مردم با وسایل حمل و نقل عمومی بسیار سخت است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی اضافه کرد: مسئولان اجرایی استان خراسان رضوی در حد وسع و به میزان امکانات هرآنچه در توان دارند را برای رفع این مشکلات به کار می‌گیرند، اما برطرف سازی کامل این نقصان‌ها نیازمند عزم و امکانات ملی و اراده دولت است.

تولیت آستان قدس رضوی به رئیس جمهور پیشنهاد داد: بنده به عنوان خادم زائران این دستگاه مقدس از جنابعالی درخواست می‌کنم، هیئتی را برای حضور در مشهد با هدف شناسایی مشکلات زائران و یافتن راهکار رفع آن‌ها با پشتیبانی دولت محترم تشکیل دهید، تا ان‌شاءالله بخشی از این مشکلات مرتفع شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha