چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کد خبر: 1107770
۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۷
خطبه خوانی

حوزه/ امشب و در شب شهادت امام رضا(ع) آیین باشکوه خطبه‌خوانی در صحن و سرای امام رضا(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، امشب و در شب شهادت امام رضا(ع) آیین باشکوه خطبه‌خوانی در صحن و سرای امام رضا(ع) برگزار شد.

در این آیین علاوه بر زائران علی‌بن موسی‌الرضا(ع) جمعی از مسئولان عالی رتبه لشکری و کشوری نیز رخت سیاه بر تن کردند و در کنار خادمان امام رضا(ع)، در عزای شهادت ایشان به سوگ نشستند.

مراسم امسال که به شعار محوری «آرام جان‌ها» مزین شده بود با حضور جمع کثیری از زائران در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی برگزار شد.

در آغاز مراسم، حاضران به آیاتی از کلام وحی که توسط قاری و مؤذن حرم مطهر قرائت شد، گوش جان سپردند، پس از آن خادمان، حُفّاظ و دربانان به اجرای برنامه شمع گردانی پرداختند که اجرای این مراسم پرشکوه با مرثیه سرایی و ذکر مصیبت ذاکر و مرثیه خوان اهل بیت(ع)، ابراهیم احمدی همراه بود.

خطبه شب شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در این مراسم توسط حجت الاسلام جعفر اسلامی‌فر قرائت شد و در پایان شرکت کنندگان برای سلامتی امام زمان(عج)، سلامتی رهبر معظم انقلاب و پیروزی و سربلندی امت اسلام دست به دعا برداشتند.

گفتنی است، مراسم خطبه خوانی در حرم مطهر رضوی دوبار در سال، شب عاشورا و شب شهادت امام رضا(ع) با حضور خادمان بارگاه نورانی رضوی و برای عرض تسلیت به محضر امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha