سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 1107748
۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۱
دو کتاب ارزشمند با موضوع امام رضا(ع)

حوزه/ نشر هاجر در سالروز شهادت هشتمین امام شیعیان دو کتاب ارزشمند با موضوع امام رضا(ع) را برای مخاطبین خود معرفی کرد.

مرتضی کرامتی، مدیر بخش محتوایی نشرهاجر(ناشر تخصصی زن و خانواده) در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهارکرد: دو کتاب «با امام رضا(ع) در زندگی» و «امام در کلام شمس الشموس» دو اثر جدید و ارزشمندی است که با توجه به ایام شهادت امام هشتم برای مخاطبین نشر هاجر معرفی خواهم کرد.

وی افزود: کتاب با امام رضا علیه السلام در زندگی، نوشته زهرا خسته بند و سیده معصوم حسینی است که در سه بخش با بهره‌گیری از سیره‌ عملی امام رضا(ع) در ۱۷۶ صفحه به معرفی و شناسایی خانواده‌ی متعالی از نگاه امام رئوف می‌پردازد:

در بخش اول، به بحثِ اصول اخلاقی، رفتاری و جسمانی همسرداری و اصول اقتصادی در سبک زندگی امام رضا(ع) در تعالی خانواده اشاره‌شده است.

در بخش دوم، به اصول پرورش فرزند (قبل از تولد، دوره‌ی نوجوانی و دوره‌ی جوانی) متعالی در خانواده رضوی پرداخته‌شده است.

در بخش سوم، سبک زندگی امام رضا(ع) نسبت به خویشاوندان و جامعه بیان شده است.

کتاب «با امام رضا(ع) در زندگی» هم اکنون با قیمت ۷۶۰۰۰ تومان از مجموعه ریحانه اندیشه در فروشگاه نشر هاجر عرضه می شود.

کرامتی در بخش دیگری از گفت وگوی خود به معرفی کتاب «امام در کلام شمس الشموس» پرداخت و گفت: آنچه در این کتاب از دریای معارف خاندان رسالت انتخاب شده، کلام گهربار حضرت امام علی بن موسی الرضا علیه السلام درباره جایگاه، مقام امامت و ویژگی های امام و پیشوای الهی است.

وی افزود: بی شک هر چقدر آگاهی مؤمنان از فضائل مقتدای شان ژرف تر باشد، پایه‌های ایمانی‌شان مستحکم‌تر و سکونت و اطمینان قلبی آنان در مواجهه با فتنه‌ ها و ظلمت‌های کفر و الحاد آخرالزمان بیشتر خواهد بود. از این رو امید است که با تأمل و تعمق در این کتاب و دیگر فرمایشات اهل‌بیت علیهم‌السلام، بهره و دریافت بالایی از معارف و عرفان اصیل اسلامی داشته باشیم.

کرامتی بیان کرد:کتاب «امام در کلام شمس الشموس» اثر مؤسسه فرهنگی هنری عاشورا در ۱۴۴ صفحه و با قیمت ۸۰۰۰۰ تومان در نشر هاجر چاپ و با تخفیف ۵۰%عرضه می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha