پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
کد خبر: 1107820
۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷
خورده بین مقدم مدیر کانون های خدمت رضوی استان بوشهر

حوزه / مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر گفت: به‌مناسبت سالروز شهادت امام رضا(ع) مردم استان بوشهر در حسینیه حرم مطهر رضوی به عزاداری سنتی بوشهری پرداختند.

مهران خورده‌بین مقدم مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر از برگزاری آیین سینه زنی سنتی بوشهری‌هادر حرم مطهر رضوی در شب شهادت امام رضا(ع) خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اجرای خوب مراسم عزاداران بوشهری در دهه اول محرم، پیشنهاد اجرای این مراسم در دهه آخر صفر و همزمان با ایام شهادت امام رضا(ع) نیز به استان بوشهر داده شد.

وی افزود: شیوه نامه‌های مربوطه در خصوص این مراسم، تأکید بر برگزاری عزاداری به شیوه سنتی است، تا زائران امام رئوف با آیین‌های اقوام و شهرهای گوناگون ایران آشنا شوند.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر با اشاره به اینکه تعداد ۳۰۰ عزادار بوشهری برای برگزاری این آیین به مشهد مقدس اعزام شدند، گفت: این مراسم با سنج و دمام آغاز شد و پس از آن سخنرانی، سینه زنی پامنبری و در نهایت سینه زنی سنتی اجرا شد.

وی خاطرنشان کرد: سخنران این مجلس عزا حجت الاسلام عیسی راستگو، نوحه خوان سینه زنی سنتی مهدی آخوندزاده و مداح سینه زنی پامنبری مهدی رفعتی بود.

وی از استقرار ۶ موکب استان بوشهر در مشهد در دهه آخر صفر نیز خبر داد و یادآور شد: همزمان با ایام پایانی ماه صفر ۶ موکب این استان با ۲۸ نوع خدمت در مشهد مقدس برپا شد که شماری از ۶ موکب استان بوشهر در میدان شهدا و شماری نیز در خیابان امام رضا(ع) برپا شده است.

خورده‌بین مقدم بیان کرد: فعالیت ۶ موکب استان بوشهر از ۲۰ شهریور ماه آغاز و تا امروز روز شهادت امام رضا(ع) ادامه دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha