سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
بندرعباس

حوزه/ امام جمعه موقت بندرعباس گفت: راه برون رفت از مشکلات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، صبر و تحمل، همراه با عمل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام عطا الله میرزاده امام جمعه موقت شهرستان بندرعباس، روز گذشته در مراسم عزاداری دهه آخر ماه صفر که در مدرسه علمیه الزهراء(س) بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: حضرت ابراهیم(ع) در قرآن به عنوان الگوی حسنه معرفی شده‌اند که با بررسی ابعاد زندگی ایشان، صبر مهمترین شاخصه معرفی حضرت است.

وی افزود: یکی از معضلات در خانواده و جامعه ضعف و نبود صبر است، حال آنکه با بررسی سیره پیامبران، صبر، مهمترین فضیلت برای مردم است.

حجت الاسلام میرزاده یادآور شد: با توجه به آیه ۳۴ سوره مبارکه انعام «به وَلَقَدْ کُذِّبَتْ رُسُلٌ مِنْ قَبْلِکَ فَصَبَرُوا عَلَیٰ مَا کُذِّبُوا وَأُوذُوا»، پیامبران در دو مورد یعنی تکذیب رسالت شان و اذیت شدن شان توسط منکران، صبر و تحمل بسیار کردند تا اینکه یاری خداوند شامل حال شان شد.

امام جمعه موقت شهرستان بندرعباس گفت: اینکه زندگی برخی از پیامبران شاخص و نمونه است به دلیل صبر و تحمل آنها است که انسان‌ها با سرلوحه قرار دادن آن به هدف خود خواهند رسید.

حجت الاسلام میرزاده تصریح کرد: خاصیت زندگی در دنیا سختی و مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است و راه برون رفت از این معضلات صبر و تحمل می‌باشد.

امام جمعه موقت شهرستان بندرعباس، با استناد به آیه ۱۰ سوره زمر «إِنَّمَا یُوَفَّی الصَّابِرُونَ أَجْرَهُمْ بِغَیْرِ حِسَابٍ» خاطرنشان کرد: خداوند بی‌حساب به صابران پاداش می‌دهد در صورتی که درد و سختی‌های دنیا را تحمل کند.

وی اظهار کرد: نتیجه شیرین مادر شدن تحمل درد و سختی‌های دوران حمل فرزند و تولد او است، در این صورت است که خداوند بر صابران درود می‌فرستد و مشمول صلوات و رحمت خدا می‌شوند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha