یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
امام جمعه وحدتیه

حوزه/ امام جمعه وحدتیه با تحلیل وضعیت و شرایط منطقه و نقشه های شوم دشمن گفت: آمریکا با احیاء بازماندگان گروه داعش درصدد است از مخمصه اخراج از منطقه فرار کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام ولی صمصامی امروز در نشست بصیرتی با حضور جمعی از بسیجیان وحدتیه با تحلیل وضعیت و شرایط منطقه و نقشه های شوم دشمن گفت: آمریکا با احیاء بازماندگان گروه داعش درصدد است از مخمصه اخراج از منطقه فرار کند.

وی با اشاره به اردوگاه الهول در سوریه ابراز داشت: اردوگاه «الهول» در حومه جنوبی شهر الحسکه در شمال سوریه و نزدیکی مرزهای این کشور با عراق واقع شده است، آمارهای متفاوتی در مورد تعداد افراد حاضر در اردوگاه‌های بازماندگان خانواده‌های داعشی وجود دارد اما به صورت میانگین برآورد می‌شود که در این اردوگاه‌ها حدود ۶۰ هزار نفر از حدود ۶۰ کشور جهان حضور داشته باشند.

امام جمعه وحدتیه اظهار کرد: در این اردوگاه بیش از ۳۰۰ تا ۴۰۰ زن بیوه سران گروهک تروریستی داعش زندگی می‌کنند که شوهران آنان در عراق، سوریه و دیگر نقاط کشته شدند، اما اکنون زنان بیوه آنان با شستشوی مغزی و ترویج تفکرات افراطی در جمع کودکان و دختران آنان را با فرهنگ مرگ و قتل آشنا می‌کنند. ایوب الربیعی، عضو سابق کمیته امنیت پارلمان عراق، نسبت به ظهور نسل چهارم داعش ظرف چهار سال آینده در اردوگاه الهول هشدار داده است.

حجت الاسلام صمصمامی ادامه داد: یکی از خطرناکترین سناریوها برای ثبات عراق و سوریه و حتی کل منطقه نگرانی‌های فزاینده از برنامه‌ریزی سازمان اطلاعاتی و امنیتی آمریکایی و صهیونیستی برای بهره‌برداری از وضعیت اردوگاه الهول به‌منظور پرورش نسل جدید تروریست‌های داعش در جهت پیشبرد پروژه بی‌ثبات‌سازی و بحران‌سازی است. به ویژه اینکه برنامه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در سوریه عمدتاً با شکست مواجه شده و از طرفی بازگشت سوریه به اتحادیه عرب شرایط برای سربرآوردن سوریه جدید و قوی فراهم شده است و این به‌معنای نزدیک شدن پایان حضور اشغالگرانه آمریکا در سوریه پس از عراق خواهد بود.

وی بیان کرد: قرار گرفتن در چنین وضعیتِ بن‌بست‌ گونه‌ای موجب شده تا آمریکا بهترین راه برای گریز از این وضعیت را دامن زدن مجدد به بحران امنیتی از طریق بازمانده‌های داعش ببیند. بسیاری بر این اعتقادند که حتی برپایی اردوگاه الهول با این وضعیت و سروشکل برنامه‌ای آمریکایی بوده تا مانع از نابودی کامل موقعیت تروریست‌ها در سوریه و عراق شود.

حجت الاسلام صمصمامی با اشاره به مقاومت کشورهای اسلامی گفت: آمریکا کورخوانده، با حضور جوانان سلحشور منطقه غرب آسیا، آمریکا مجبور است که منطقه را ترک کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha