دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه روحانیت چه امام جمعه و چه غیر امام جمعه، به معنای واقعی کلمه خود را خادم مردم می‌داند، گفت: این اعتقاد قلبی روحانیت است و روزی برای ما به عنوان یک روز خوب یاد می‌شود که بتوانیم یک مشکل از مردم حل کنیم و وقتی دل ما شاد می‌شود که بتوانیم یک گره ولو کوچک از یک هم وطن عزیز برطرف کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه امام جمعه شیرین سو ، اظهار داشت: مردم منطقه کبودراهنگ همانند دیگر مناطق استان همدان بسیار متدین هستند و لذا باید گفت امام جمعه‌ای که در این منطقه حاضر می‌شود باید قدردان این حضور و مردم باشد.

وی با تأکید بر اینکه روحانیت چه امام جمعه و چه غیر امام جمعه، به معنای واقعی کلمه خود را خادم مردم می‌دانند، گفت: این اعتقاد قلبی روحانیت است و روزی برای ما به عنوان یک روز خوب یاد می‌شود که بتوانیم یک مشکل از مردم حل کنیم و وقتی دل ما شاد می‌شود که بتوانیم یک گره ولو کوچک از یک هم وطن عزیز برطرف کنیم.

امام جمعه همدان، با تقدیر از حضور روحانیون و مبلغان در شهرها و مناطق مختلف، یادآور شد: روحانیونی که می‌توانستند در قم زندگی راحت‌تری داشته باشند، اما به جهت امر تبلیغ امروز با وجود برخی سختی‌ها در مناطق گوناگون حضور دارند و این حضور بسیار ارزشمند است و لذا باید از روحانیون طرح هجرت و مستقر تشکر ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با بیان اینکه همه ما خود را خادم مردم می‌دانیم و گاهی خادم‌ها برای خدمت به مردم مکانشان تغییر می‌کند، اظهار کرد: بنای مسئولان بر خدمت به مردم است، البته مشکلات و ضعف‌هایی وجود دارد که سر جای خودش باید به صورت ویژه به آن پرداخته شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، همچنین با اشاره به فصل پرداخت زکات، یادآور شد: بعضی از موارد را خداوند در کنار هم می‌پذیرد، از جمله نماز و زکات.

وی با بیان اینکه زکات خود را در منطقه خود و اگر نیازمندی نیاز دارد و طرحی عام المنفعه وجود دارد، خرج کنید، خاطرنشان کرد: بنابر قانون برنامه بودجه، به اندازه‌ای که زکات می‌دهید، مسئولان به همان اندازه و مبلغ موظف هستند تا به آن منطقه کمک کنند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha