دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ناصر جوانبخت

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی از اهدای ۵۷۲ بسته تحصیلی در شهریور سال گذشته خبر داد و گفت: طی هفته جاری ۳۶۰ بسته تحصیلی به دانش آموزان نیازمند استان اهدا می‌شود.

حجت الاسلام ناصر جوانبخت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در ارومیه اظهار کرد: امسال وقف جدیدی در استان ثبت نشده است و در حال حاضر تعداد ۶۹۱۳ مورد موقوفه و ۴۶ هزار و ۸۰۲ رقبه در سامانه جامع موقوفات استان ثبت شده است.

وی با اشاره به عملکرد اوقاف استان آذربایجان غربی در اربعین سال جاری نیز گفت: اربعین امسال در مرز تمرچین ۵۰ هزار پرس غذای گرم و ۳۵ هزار شربت و ۲۰۰ کیلوگرم خرما در میان وعده تهیه و توزیع شد و این میزان در اربعین سال گذشته ۹۴ هزار پرس غذای گرم بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ادامه داد: در یک سال اخیر مبلغ ۷ میلیارد تومان در نیات مذهبی، ۲.۵ میلیارد تومان در نیات خیریه، ۶۵۰ میلیون تومان در نیات اجتماعی، ۱.۳ میلیارد تومان در نیات مدارس علوم دینی و ۱۴ میلیارد تومان در نیات مساجد و جمعاً حدود ۲۵ میلیارد تومان در نیات فوق از جمله تعلیم قرآن، چاپ و نشر کتب مذهبی، روضه حضرت سیدالشهدا، تعزیه داری و اطعام دانش آموزان بی‌بضاعت و بی‌سرپرست، طلاب علوم دینی، بازسازی و تعمیر مساجد و کمک به بیماران نیازمند هزینه شده است.

وی تصریح کرد: در زلزله اخیر شهرستان خوی با هزینه ۱.۱ میلیارد تومان نسبت به تهیه و توزیع ۹۰ هزار پرس غذای گرم و تعدادی بخاری برقی بین زلزله زدگان اقدام شد.

حجت الاسلام جوانبخت از اهدای ۵۷۲ بسته تحصیلی در شهریور ماه سال گذشته خبر داد و گفت: طی هفته جاری نیز ۳۶۰ بسته تحصیلی به دانش آموزان نیازمند استان اهدا می‌شود.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha