شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
1

حوزه/گروه فقه جامعه و فرهنگ مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، کارگاه آشنایی مقدّماتی با فقه اجتماعی در قم را برگزار می کند .

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام فاقدی دبیر گروه فقه جامعه و فرهنگ مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در گفت و گو با خبرنگاران گفت: به همت انجمن علمی الهیات دانشگاه امام صادق علیه السلام، گروه فقه جامعه و فرهنگ مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام، انجمن علمی فقه دانشگاه ادیان و مذاهب، انجمن علمی فقه دانشگاه الزهرا (س) و انجمن مطالعات اجتماعی حوزه، کارگاه آموزشی آشنایی مقدّماتی با فقه اجتماعی در شهر مقدس قم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این دوره در سه نشست آموزشی مجازی به شناساندن فقه اجتماعی و جایگاه آن در نظم اجتماعی کنونی به دانشجویان و پژوهشگران فقه و علوم اجتماعی کمک می‌کند. در این راستا تلاش شده تا با استفاده از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه، باب پژوهش و تفکر در مورد فقه اجتماعی به روی علاقه مندان گشوده شود.

حجت الاسلام فاقدی در قسمت دیگری از این گفت و گو بیان کرد: اولین نشست این کارگاه آموزشی سه‌شنبه ٢٨ شهریور ماه از ساعت ١٧ - ١٩:٣٠ با ارائه اساتید ارجمند حجت‌الاسلام محمد باقر ربانی (مدیر گروه فقه جامعه و فرهنگ مرکز فقهی ائمه اطهار (ع)) با موضوع قرائت های فقه اجتماعی؛ و حجت‌الاسلام غفاری فر (عضو هیئت علمی دانشگاه امام باقر(ع)) با موضوع مسائل فقه اجتماعی در جامعه امروزی برگزار شد.

دبیر گروه فقه جامعه و فرهنگ مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) افزود: دومین نشست این کارگاه علمی چهارشنبه ۲۹ شهریور ماه از ساعت ١٧ با ارائه استاد ارجمند حجت الاسلام میرخندان (استاد حوزه و دانشگاه) با موضوع روش شناسی فقه اجتماعی با رویکرد فقه هنر برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: آخرین نشست این کارگاه روز پنجشنبه ۳۰ شهریور ماه از ساعت ۱۷:۳۰ با ارائه حجت‌الاسلام والمسلمین نصراله آقاجانی (عضو هیئت علمی دانشگاه امام باقر(ع)) با موضوع رابطه فقه اجتماعی و علوم اجتماعی؛ وحجت‌الاسلام والمسلمین حسین خیری (رئیس انجمن مطالعات اجتماعی حوزه، استاد تمام دانشگاه آزاد اسلامی) با موضوع منطق حاکم بر روابط اجتماعی از منظر فقه برگزار خواهد شد.

دبیر گروه فقه جامعه و فرهنگ مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام در پایان گفت: پژوهشگران و علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام از طریق پیام به آیدی مجازی @mhd_p۱۳۵
در تلگرام و بله و یا ایتا و نیز با تماس با شماره ۰۹۳۰۷۸۶۱۹۷۱ اقدام نمایند.

کارگاه آشنایی مقدّماتی با فقه اجتماعی در قم برگزار می‌شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha