چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
دفاعیه پایان نامه

حوزه / بانوی طلبه اراکی از پایان نامه خود با عنوان «تحلیلی بر منطق قرآنی جریان تحریف در بیانات رهبر انقلاب» در مؤسسه آموزش عالی ریحانة النبی «س» اراک دفاع کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، پیش از ظهر امروز خانم بهاره قاسمی طلبه رشته تفسیر و علوم قرآنی موسسه آموزش عالی ریحانة النبی (س) اراک از پایان نامه خود با عنوان «تحلیلی بر منطق قرآنی جریان تحریف در بیانات رهبر انقلاب» با داوری حجت الاسلام ایمانی مقدم و با راهنمایی حجت الاسلام محمد رضا خانی دفاع کرد.

خانم قاسمی در دفاع از پایان نامه خود اظهار داشت: تحریف واقعیت‌ها به‌عنوان یکی از ابزارهای جنگ نرم، کُنشی فرهنگی‌ و دارای ماهیت نرم‌افزارای است.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم، امید به آینده را ریشه‌ای‌ترین جهاد برای جوانان معرفی کردند، ایشان سیاست دشمن در برابر امیدآفرینی را تولید خبرهای دروغ، تحلیل‌های مغرضانه و وارونه‌ نشان‌دادن واقعیّت‌ها می‌دانند.

قاسمی تصریح کرد: تحریف نه به‌عنوان یک واقعیت بلکه به‌عنوان یک جریان، جورچین جریان تحریم است، به طوری که شکست جریان تحریف مستلزم شکست قطعی جریان تحریم است، تحریف واقعیت‌های جامعه در علومی مثل علوم سیاسی، جامعه شناسی و تفسیری قابل بررسی است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه موضوع، تحلیلی بر منطق قرآنی (جریان تحریف) دربیانات رهبر معظم انقلاب می‌باشد، محقق با مراجعه به تفاسیر، مولفه‌های جریان تحریف را از آیات قرآن استخراج می‌کند و روش‌های دشمن برای تحریف واقعیت‌ها و راه کارهای مقابله با جریان تحریف را مورد بررسی قرار می‌دهد و به‌هدف تحلیل و بررسی منطق قرآنی جریان تحریف در بیانات رهبر معظم انقلاب می‌پردازد.

طلبه مؤسسه آموزش عالی ریحانة النبی(س) اراک، خاطرنشان کرد: واقعیت‌های اجتماعی همیشه دستخوش تحریف است به‌گونه‌ای که از دیدگاه انتقادی شاید تنها چیزی که دچار تحریف نمی‌شود، واقعیتِ تحریف است، تحریف و وارونه جلوه‌ ‌دادن واقعیت‌ها به عنوان یکی از ابزارهای جنگ نرم، کُنشی فرهنگی‌ـ‌ رسانه‌ای و دارای ماهیت نرم‌افزارای است که با تنیدن در سیستم ادراکی جامعه، پروژه خود را تبدیل به پروسه «خودپیشران» می‌کند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha