یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
مصاحبه با حجت الاسلام والمسلمین همتیان

حوزه/ معاون سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم با بیان این که تا امروز بیش از هزار و ۸۰۰ استاد ثبت درس کرده‌اند، گفت: بیش از ۳ هزار نفر از طلاب نیز برای سال تحصیلی جدید ثبت درس خود را انجام داده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین همتیان در نشست تخصصی اعضای انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم که در مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ برگزار شد، اظهار کرد: نقش اساتید در حوزه بی‌بدیل است.

وی با اشاره به اینکه اگر هیچ امکاناتی نباشد و تنها استاد و طلبه باشند بازهم مسیر طی می‌شود، مطرح کرد: استاد است که می‌تواند تحت هر شرایطی به طلبه رشد دهد.

معاون سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه افرادی که در حوزه کار می‌کنند باید حتما از نظر اساتید استفاده کنند، عنوان کرد: استفاده از تجربیات اساتید کمک کننده و مؤثر است.

وی با اشاره به اینکه کرونا به مراکز علمی آسیب بسیاری زد و این آسیب محدود به ایران نیست بلکه برای تمام کشورها بوده است، خاطرنشان کرد: یکی از آسیب‌های کرونا برای مدارس، دانشگاه‌ها، طلاب و دانشجویان عدم تمرکز و حضور در کلاس‌ها است.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان با بیان اینکه مدارس محوری مانند مدرسه فیضیه باید رونق بیش‌تری داشته باشند، تصریح کرد: تحقق این هدف نیازمند انسجام بخشی و برنامه‌ریزی مناسب است.

وی با اشاره به اینکه تا امروز بیش از هزار و ۸۰۰ استاد ثبت درس کرده‌اند، یادآور شد: همچنین بیش از ۳ هزار نفر از طلاب نیز برای سال تحصیلی جدید ثبت درس خود را انجام داده‌اند

معاون سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: اگرچه برای سال جدید تمهیداتی درنظر گرفته شد ولی هنوز سازماندهی و ساماندهی کامل صورت نگرفته و پراکندگی بسیاری وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه عمده اعتراضات طرح ۱۶۴۹ در موضوع رسائل بوده است، ابراز کرد: عمده تغییرات این طرح نیز در موضوع رسائل است که مباحث مطالعاتی آن از پراکندگی، خارج و به ۶ بخش تقسیم شده است.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان با اشاره به اینکه این تغییر از پایه هفتم شروع شده است، بیان کرد: با سیاست گذاری باید طلاب و اساتید تقسیم شوند تا استادی بدون طلبه نماند.

وی با بیان اینکه از اساتید تقاضا داریم ۲ درس و نهایتا ۳ درس تدریس کنند، اظهار کرد: طبق دستور آیت الله اعرافی کمک به رشد اساتیدی که درس آزاد می‌دهند نیز در دستورکار قرار دارد.

معاون سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم اضافه کرد: در پنج شنبه‌های سال تحصیلی جدید طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نظرداریم، سلسله نشست‌هایی برای تبیین دروس برگزار کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha