دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/  آیین آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه

حوزه/ تمام مراکز تخصصی که رشته مصوب و در حال اجرا دارند دروسشان در سامانه نجاح ثبت خواهد شد، زیرا گاهی استادی ۲۰ سال تدریس کرده، ولی سابقه آن ثبت نشده که این نقص در حال رفع‌ شدن است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی رستم‌نژاد، امروز در آیین آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه که در مدرسه عالی دارالشفا و با حضور آیت الله العظمی سبحانی از مراجع تقلید برگزار شد در سخنانی گفت: سال قبل برنامه جدید درسی ابلاغ و اجرا شد و تعداد زیادی از استادان درباره تغییرات درسی به ما مشاوره دادند و پیشنهادهایی که فراوانی بیشتری داشت اعمال و ابلاغ شد. البته این تغییرات در کنار برنامه سابق با قید تخییر برای طلاب و استادان اعلام شد.

وی با اشاره به وجود برخی اشکالات در سامانه آموزشی، افزود: امسال مشکل سامانه آموزشی با تلاش‌ مسئولان فناوری کمتر خواهد شد.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه بیان داشت: با توجه به جایگاه و کرامت استادان گام‌های کوتاهی برداشتیم، از جمله طرح تکریم اساتید و امیدواریم تداوم یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستم‌نژاد گفت: صدور احکام تدریس برای مراکز و رشته‌های تخصصی از دیگر کارهای انجام‌شده است.

وی ادامه داد: تمام مراکز تخصصی که رشته مصوب و در حال اجرا دارند دروسشان در سامانه نجاح ثبت خواهد شد، زیرا گاهی استادی ۲۰ سال تدریس کرده، ولی سابقه آن ثبت نشده که این نقص در حال رفع‌ شدن است. سوابق ۳۰ سال گذشته لازم است از مراکز تخصصی گرفته شود تا در سامانه ثبت شود و وظیفه ما است که سابقه اساتید را حفظ کنیم.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه با پرداختن به برخی تسهیلات در ارزیابی استادان، اظهار کرد: تاکنون استاد مهارتی نداشتیم، ولی اخیراً این اتفاق افتاده است و به سطح علمی حوزه کمک خواهد کرد، زیرا استادان استان‌ها می‌توانند از استادان مناطق خودشان ارزیابی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر کارهای آموزشی صورت گرفته، برپایی دروس خارج شهرستان‌ها و رسمیت‌بخشی به آن است که همچنان ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha