دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه دیر

حوزه/ امام جمعه دیّر گفت: بیان نقش آفرینی زنان و همسران پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دوران دفاع مقدس نباید فراموش شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی امام جمعه دیّر امروز در آیین تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت شهرستان دیّر در مصلای شهدای محراب دیّر با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: جنگ هشت ساله بر ما تحمیل شد، اما چون ملت ما در مقابل این جنگ به دفاع از کشور خود برخواستند از این جهت دفاع مقدس نامیده می‌شود.

امام جمعه دیّر با تجلیل از همه خانواده‌های شهدا و ایثارگران، بیان کرد: این مراسم تجلیل اقدامی خداپسندانه است، چرا که خدا در قرآن از ایثارگران و رزمندگان و مدافعان تجلیل کرده است.

وی افزود: کسانی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در آن دوران غربت و مظلومیت که تمام دنیا برای ریشه کن کردن انقلاب دست به دست هم داده بودند احساس تکلیف کردند و ایثارگرانه از جان خود گذشتند و به دفاع برخواستند و حماسه آفریدند، از مقام بالاتری نسبت به سایر شهدا و رزمندگان برخوردار هستند.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه هر لحظه و ساعت و روز دفاع مقدس، برگ‌های زرینی در کارنامه پر افتخار ملت ما است، گفت: دفاع مقدس مقطع بسیار نورانی و درخشانی از تاریخ این ملت است و باید برای هر روز آن جشن گرفت.

وی ادامه داد: ملت ما در دوران دفاع مقدس با دست خالی و کمبود تجهیزات در مقابل یک دنیا دشمن که از همه تجهیزات و سلاح‌های پیشرفته برخوردار بودند، با ایمان و اخلاص و اطاعت از فرمان ولایت و امام(ره) و رهبری در مقابل دشمن قرار گرفت و توانست پیروزی‌های بزرگی رقم بزند.

امام جمعه دیّر با تأکید بر اینکه ما وام‌دار شهیدان و ایثارگران و پیشکسوتان هستیم، ابراز کرد: هم در صدر اسلام، هم دوران انقلاب اسلامی و هم دوران دفاع مقدس تا امروز متاسفانه آن طور که باید و شاید به نقش بانوان نپرداخته‌ایم.

وی با بیان اینکه مادران شهدا و همسران ایثارگر و رزمندگان در دوران دفاع مقدس به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم نقش آفرینی کردند، اظهار کرد: بانوان ما علاوه بر کمک‌های پشتیبانی و حضور مستقیم در جنگ به عنوان پرستار و پزشک، کارهای بزرگی کردند و در پشت جبهه هم سنگر خانه را محکم نگه داشتند تا رزمنده ایثارگر ما با قوت قلب به جبهه برود.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به نقش آفرینی بانوان و حضرت زینب(س) در کربلا، بیان کرد: اگر نقش آفرینی اهل‌بیت(ع) بعد از شهادت امام حسین(ع) نبود، یقینا این نهضت بزرگ این گونه زیبا ترسیم و جلوه‌گری نمی‌کرد و در دفاع مقدس ما هم همین طور است.

وی عنوان کرد: مادران شهدا وقتی یک فرزندشان به شهادت می‌رسید، فرزند دوم و سوم و چهارم را راهی جبهه می‌کردند و می‌گفتند ای کاش فرزند دیگری برای فدای کردن در راه اسلام داشتیم.

امام جمعه دیر خاطرنشان کرد: همسران شهدا و ایثارگران، شوهران خود را بدرقه می‌کردند و خواهران شهدا و زنان ایثارگران ما هم همین طور بودند و لذا باید قدردانشان باشیم و در کنار رزمندگان، نقش این بزرگواران را نادیده نگیریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha