دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ آیین عبادی سیاسی نماز جمعه خوی

حوزه/ حجت الاسلام قاسم خانی گفت: ایران در دولت سیزدهم با برقراری ارتباط و روابط دیپلماتیک با کشورهای مختلف دنیا، همسایگان، کشورهای آفریقایی، آمریکایی و عضویت در پیمان هایی نظیر شانگهای، بریکس و ... برنامه آمریکا و غرب مبنی بر فشار حداکثری و تحریم ایران را خنثی و از بین برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حجت قاسم خانی امروز در خطبه های نماز جمعه خوی که در مصلای این شهر برگزار شد، به سخنرانی رئیس جمهور ایران در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و اظهار داشت: ایران در دولت سیزدهم با برقراری ارتباط و روابط دیپلماتیک با کشورهای مختلف دنیا، همسایگان، کشورهای آفریقایی، آمریکایی و عضویت در پیمان هایی نظیر شانگهای، بریکس و ... برنامه آمریکا و غرب مبنی بر فشار حداکثری و تحریم ایران را خنثی و از بین برد.

وی بیان کرد: غربی ها در نشریات و رسانه های خود به شکست سیاست های خود و موفقیت جمهوری اسلامی اعتراف می کنند.

امام جمعه خوی خاطرنشان کرد: در دولت گذشته متاسفانه همه چیز را به برجام گره زده بودند و بارها می گفتند؛ «شدیدترین مرحله تحریم، نفت در برابر غذا بود» و این رویکرد و این دیدگاه در سیاست خارجی، لطمات سنگین و خسارات هنگفتی به کشور و مردم تحمیل کرد و در دولت قبل بیش از ۸ ماه در هند و بیش از ۶ ماه در چین- دو عضو مهم و کلیدی شانگهای- سفیر نداشتیم!

وی افزود: با وجود خسارات و بدهی‌های گسترده دولت قبل به بخش‌های مختلف، همچنان برخی از مدعیان اصلاحات - اعتدال خواستار پا پیش گذاشتن ایران برای حضور و رایزنی با آمریکا هستند! کشوری که یکطرفه از برجام خارج شد. همچنان افرادی که خود را دلسوز مردم و کشور می‌دانند مدعی سیب دادن برجامی هستند که الان پا به سن جوانی گذاشته است.

حجت الاسلام قاسم خانی ادامه داد: یکی از سیاست های موفق دولت کنونی بی‌اثر کردن تحریم بر صنعت پتروشیمی ایران بود و تحریم بر صنعت پتروشیمی ایران بی‌اثر شده و سال قبل ۱۶ میلیارد دلار ارزآوری داشته که حدود نیمی از صادرات غیرنفتی ایران بوده است. تا پایان امسال ۶ میلیون تن به ظرفیت تولید پتروشیمی اضافه می‌شود و اگر زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی ایران تکمیل شود، کشور نیازی به درآمد نفتی نخواهد داشت. هم‌اکنون متخصصان ایرانی وارد صنعت پتروشیمی فراسرزمینی شده‌اند و برای نوسازی دو پتروشیمی در ونزوئلا قرارداد امضا کرده‌ایم.

وی گفت: لغو انتصاب ۸ بازرس آژانس با ملیت‌های آلمانی و فرانسوی در ایران یکی دیگر از دستاوردهای دولت آقای رئیسی بود و سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس در حاشیه نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مدعی شدند که ایران به تعهدات بیانیه مشترک با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ماه مارس گذشته، پایبند نبوده است و پس از آن و در اقدامی مقتدرانه، براساس تصمیم اعلامی جمهوری اسلامی ایران انتصاب ۸ بازرس آژانس در ایران با ملیت‌های آلمانی و فرانسوی لغو شد.

امام جمعه خوی، آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده‌ ایران را از دیگر دستاوردهای دولت کنونی عنوان کرد و افزود: ۵ میلیارد و ۵۷۳ میلیون یورو پول بلوکه شده ایران که بر اثر سوء مدیریت دولت گذشته اتفاق افتاده بود، به حساب ۶ بانک ایرانی در ۲ بانک الاهلی و الدخان در قطر واریز شد و این مسئله نشان‌دهنده برگ دیگری از موفقیت دیپلماسی عزتمندانه دولت سیزدهم و اعتراف ناخواسته و ناخودآگاه غربی‌ها و بالاخص آمریکا به شکست در مقابل اراده ملت ایران است.

وی به دستاوردهای بی‌سابقه دولت در حوزه هسته‌ای اشاره کرد و بیان داشت: اکنون آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با مشاهده دستاوردهای ایران به‌صورت فوق‌العاده با احترام تقاضا می‌کند که این موارد را در اختیار سایر کشورهایی که معرفی می‌شوند؛ قرار دهد و اگر ما غنی‌سازی و سوخت هسته‌ای نداشتیم و نمی‌توانستیم هیچ رادیودارویی تولید کنیم؛ همانند برخی کشورها در تهیه این مواد دچار مشکل می‌شدیم. در حالی که اکنون و به لطف الهی در تمام این زمینه‌ها خودکفا شده‌ایم.

حجت الاسلام قاسم خانی به شکست پروژه اغتشاشات و ناامن‌سازی ایران در سالگرد مهسا امینی اشاره کرد و گفت: پس از شکست جنگ ترکیبی دشمنان ملت ایران در سال گذشته‌، اتاق فکرهای دشمن سالگرد شروع اغتشاشات را در ۲۵ شهریور ۱۴۰۲بهترین فرصت برای احیای اغتشاشات و ایجاد چالش امنیتی برای کشور دانستند و دشمنان اسلام و منافقین هم در ایران و هم در سفر رئیس جمهور به آمریکا در کشاندن ایرانیان به خیابان با شکست مواجه شدند.

وی با بیان این که دشمنی‌های غرب علیه انقلاب و نظام اسلامی، همواره سه مؤلفه اصلی داشته است، گفت: دشمن چ در جنگ نیابتی تحمیلی و چه در تحریم های اقتصادی که در تاریخ بشر بی‌نظیر است، و چه در فتنه های مختلف و جنگ روانی و رسانه‌ای با شکست مواجه شده است.

امام جمعه خوی با بیان این که دفاع مقدس افتخار بزرگی است، تاکید کرد: همه ملتها از ایستادگی ملت ما ایران الگو گرفتند و شجاعت ملت ایران در تاریخ ثبت شد و ملت ایران با فرهنگ بسیجی که برگرفته از بصیرت و آگاهی و ایثار است توانست دنیا را در حیرت بگذارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha