دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
برنامه های دفاع مقدس

حوزه/ معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه (س) گرگان گفت: دوران پر افتخار هشت سال دفاع مقدس بخشی از تاریخ و هویت ملی ایران است؛ حفظ و بازخوانی یادگاری‌های جنگ از وظایف مهم نهادهای فرهنگی و دینی است.

خانم فاطمه نجار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان،با گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: دوران پر افتخار هشت سال دفاع مقدس بخشی از تاریخ و هویت ملی ایران است.

وی با بیان این که تاریخ دفاع مقدس سرشار از رشادت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل است، افزود: ارزش‌های دفاع مقدس برای سالیان متمادی در جامعه اثرگذار است؛ بنابراین حفظ و بازخوانی یادگاری‌های جنگ از وظایف مهم نهادهای فرهنگی و دینی است.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(س) گرگان حفظ و تقویت روحیه انقلابی در جامعه و تداوم انقلاب را یکی از آثار دوران دفاع مقدس برشمرد و خاطرنشان کرد: دوران دفاع مقدس در کنار خسارت‌های مادی و انسانی، آثار مهمی برای امروز و آینده دارد.

نجار ادامه داد: پاسداشت و انتقال ارزش‌های دوران پرافتخار دفاع مقدس به نسل جوان وظیفه خطیر دلسوزان انقلاب و نظام اسلامی است.

وی به تحریف دستاوردهای دفاع مقدس از سوی دشمنان و رسانه‌های معاند اشاره و تصریح کرد: باید دفاع مقدس و حماسه‌های بی‌بدیل فرزندان این مرز و بوم در هشت سال جنگ تحمیلی زنده نگه داشته شود تا فرهنگ پربار دفاع مقدس نسل به نسل انتقال یابد.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه (سلام‌الله‌علیها) گرگان با اشاره به این‌که برنامه‌های متنوع فرهنگی و تبلیغی در هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد، اضافه کرد: برنامه‌های هفته دفاع مقدس در تلفیق بین مراسم افتتاحیه سال جدید تحصیلی و هفته دفاع مقدس اجرایی می‌شود.

نجار ترویج و تقویت فضای معنوی و اخلاقی جامعه با تأسی از فرهنگ شهدا را از برنامه‌های اصلی پاسداشت دفاع مقدس دانست و ادامه داد: برگزاری مراسم غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، تجدید میثاق دوباره با آرمان‌های معنوی دفاع مقدس و تکریم و تجلیل از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران بخشی از برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

وی تبیین ارزش‌ها و دستاوردهای دوران دفاع مقدس و تشریح درس‌ها و عبرت‌های جنگ تحمیلی را یکی از مهم‌ترین اهداف بزرگداشت هفته دفاع مقدس برشمرد و تصریح کرد: تبیین آثار و ارزش‌های دفاع مقدس با برگزاری جلسات سخنرانی و پرسش و پاسخ از جمله برنامه‌های این هفته در مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه (سلام‌الله‌علیها) گرگان خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha