پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
1

حوزه/ استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در جنگ تحمیلی، اخلاص و انگیزه الهی موجب شد رزمندگان با دست خالی در مقابل تمام دنیا ایستادگی کنند، گفت: این اخلاص و انگیزه از باورهای رزمندگان سرچشمه می‌گرفت و ما امروز باید این اخلاص و انگیزه را به نسل جوان منتقل کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد استاد حوزه علمیه قم، در همایش بزرگ هیأت خادم الشهداء قم و گرامیداشت هفته دفاع مقدس که در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، اظهار کرد: خاطرات جنگ را باید به نسل دهه ۸۰ و ۹۰ منتقل کنیم و این اتفاق بسیار شایسته است.

وی با اشاره به اینکه نسل امروز هیچ اطلاعی از حادثه جنگ ندارد، به رونمایی از کتاب «مسیر قرار» که حاوی خاطرات ۸۰ رزمنده دفاع مقدس عضو هیئت خادم الشهداء هست اشاره کرد و گفت: نه فیلم و نه بیان خاطرات به صورت گفتار، اثرگذاری کتاب را ندارد چراکه کتاب همیشه در دسترس و قابل مطالعه است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه باید به دنبال راهکاری برای رساندن کتاب شهدا به دست نسل جوان و دانشگاه‌ها باشیم، عنوان کرد: باید جوان‌ها را تشویق کنیم که کتاب‌خوان باشند و از فرصت خود استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر کتاب‌خوانی رواج پیدا کند، تصویر جنگ و اتفاقات جنگ را می‌توانیم برای نسل جوان ترسیم کنیم، خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنین(ع) می‌فرمایند ما در جنگ‌های خود با خویشاوندان خود می‌جنگیدیم و گاهی از ما کشته می‌شد و گاهی از آن‌ها ولی اخلاص موجب پیروزی ما می‌شد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان اینکه در جنگ تحمیلی نیز اخلاص و انگیزه الهی موجب شد رزمندگان با دست خالی در مقابل تمام دنیا ایستادگی کنند، تصریح کرد: این اخلاص و انگیزه از باورهای رزمندگان سرچشمه می‌گرفت و ما امروز باید این اخلاص و انگیزه را به نسل جوان منتقل کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha