یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سفر مسئول مراکز مشاوره حوزه علمیه به آذربایجان غربی

حوزه/ حجت الاسلام علی اکبر شورورزی از راه اندازی مرکز مشاوره سماح در ارومیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه،حجت الاسلام علی اکبر شورورزی، مسئول مراکز مشاوره حوزه علمیه به استان آذربایجان غربی سفر کرد.

مرکز مشاوره سماح در ارومیه راه اندازی می شود
نشست مسئول مراکز مشاوره حوزه علمیه با دانش پژوهان رشته مشاوره اسلامی در مقطع ارشد

مسئول مراکز مشاوره حوزه علمیه(سماح) در اولین برنامه از سفر خود در نشست با دانش پژوهان رشته مشاوره اسلامی در مقطع ارشد با اشاره به اینکه نیاز منطقه و استان و طلاب و عموم افراد به این مراکز مشاور همواره وجود دارد، گفت: سطح اضطراب افراد بالاست و از سوی دیگر تهاجم‌های فرهنگی و نیز برخی اختلافاتی که در بین خانواده‌ها و فرزندان پیش می‌آید، لزوم وجود مشاوره اسلامی را بیش از پیش می‌کند.

وی افزود: کسانی که در رشته مشاوره اسلامی مدرک سطح ۳( کارشناسی ارشد) را اخذ می‌کنند می‌توانند در مراکز مشاوره اسلامی «سماح» در سراسر کشور فعالیت کنند

حجت الاسلام شورورزی در ادامه نیز نشستی با مدیر و معاونین مدیریت استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی دیدار کرد.

مرکز مشاوره سماح در ارومیه راه اندازی می شود
نشست مسئول مراکز مشاوره حوزه علمیه با مدیر و معاونین مدیریت استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی

وی در این دیدار مشورت و فراگیر شدن این فرهنگ اسلامی را یک امر ضروری عنوان کرد و اظهار داشت: مشورت آنقدر باید فراگیر شود که مردم در تمام امور خود و با همه افراد مشورت کنند؛ باید به گونه ای فرهنگ سازی شود که مردم آنقدر در کارهایشان مشورت کنند تا معیار و میزان تصمیم گیری را به دست بیاورند.

دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی از جمله دیگر برنامه های سفر حجت الاسلام علی اکبر شورورزی، مسئول مراکز مشاوره حوزه علمیه به استان آذربایجان غربی بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در این این دیدار ضمن تقدیر از سفر مسئول مراکز مشاوره حوزه علمیه به استان آذربایجان غربی از آمادگی کامل استان برای راه اندازی مرکز مشاوره در ارومیه خبر داد و گفت: مشورت کردن اهمیت والایی در احادیث و اموزه های دین اسلام دارد و آذربایجان غربی نیز ظرفیت خوبی اعم از اساتید مجرب بومی و محل راه اندازی برای ایجاد مرکز مشاوره حوزه علمیه جهت ارائه خدمات به روحانیون، طلاب و عموم مردم دارد.

مرکز مشاوره سماح در ارومیه راه اندازی می شود
دیدار مسئول مراکز مشاوره حوزه علمیه با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی

وی ادامه داد: در صورت انجام امور تاسیس این مرکز در ارومیه از طرف قم، ما آمادگی داریم که محل مرکز را به صورت رایگان در اختیار قرار دهیم.

مسئول مراکز مشاوره حوزه علمیه هم در پایان ضمن تشکر از همکاری نماینده ولی فقیه در استان قول مساعد دادند که ان شاء الله در آینده نزدیک مرکز مشاوره سماح در ارومیه راه اندازی گردد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha