شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیر حوزه علمیه استان قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: آنچه نظام حاکمیت اسلامی و دینی ایران را رهبری کرده و آینده را در جهت رشد و تعالی تضمین می‌کند، نیروی انسانی متعهد و متخصص است که دستگاه آموزش و پرورش و حوزه علمیه متولی تأمین این نیرو با ویژگی‌ها و مختصات خاص است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین، حجت الاسلام و المسلمین اصغر عرفانی مدیر حوزه علمیه استان قزوین صبح امروز در نشست مشترک مدیر کل آموزش و پرورش و حوزه علمیه قزوین، اظهار داشت: آموزش و پرورش و حوزه علمیه همواره در دوران‌های مختلف مکمل و متمم یکدیگر بوده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی خاطرنشان کرد: آنچه نظام حاکمیت اسلامی و دینی ایران را رهبری کرده و آینده را در جهت رشد و تعالی تضمین می‌کند، نیروی انسانی متعهد و متخصص است که دستگاه آموزش و پرورش و حوزه علمیه متولی تأمین این نیرو با ویژگی‌ها و مختصات خاص است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: هر دو دستگاه حوزه علمیه و آموزش و پرورش وظیفه دارند با هم‌افزایی و همکاری با یکدیگر کارها را پیش برده و از ظرفیت خودشان در راستای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی در پرورش نیروهای آینده ساز و موثر استفاده نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین عرفانی عنوان کرد: مسئله فرهنگ و آموزش و پرورش در رأس مسائل کشور است و اگر مشکلات فرهنگی و آموزشی به صورتی که مسائل کشور اقتضا می‌کند حل شود، دیگر مسائل به آسانی حل خواهد شد.

وی ادامه داد: در مدارس باید همت بر این باشد که دانش آموزان از لحاظ دینی در قلمرو دین، اخلاق و تعهد عملی انسان‌های مسلمان بار بیایند، چرا که مدارس و دانشگاه‌ها همواره مورد هدف دشمنان انقلاب بوده است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، بیان کرد: دفاع مقدس یکی از درخشان‌ترین صحنه‌های نقش آفرینی ملت مسلمان ایران است و هنوز ناگفته‌های بسیاری دارد که لازم است بیان شود تا نسل‌های آینده با ایثار و فداکاری ملت ایران و رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس بیشتر آشنا شوند.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی عنوان کرد: حفظ ارزش‌های دوران دفاع مقدس ما را در حفظ و تداوم انقلاب یاری خواهد کرد و یقینا این‌چنین است که در جنگ تحمیلی ناظر مجاهدت‌ها، تلاش و پیکار مخلصانه فرماندهان و رزمندگان بودیم.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: دفاع مقدس توانست جوانان و مردم ما را به گونه‌ای بسازد که نه تنها در دهه اول، بلکه در دهه‌های بعد هم جزو حافظان اصلی انقلاب اسلامی باشند و در راه حفظ انقلاب، دیگران به تبع از آنها نقش آفرین بودند.
انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha