یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نشست شعر و روایت

حوزه/ همزمان با هفته دفاع مقدس، «نشست شعر و روایت دفاع مقدس» همراه با معرفی کتاب در کتابخانه عمومی خلیج فارس شهر بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، همزمان با هفته دفاع مقدس و در راستای بیست و پنجمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت، «نشست شعر و روایت دفاع مقدس» همراه با معرفی کتاب با حضور حیدر راهب مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، عبدالرحیم افروغ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و جمعی از شعرا، نویسندگان و روایتگران دفاع مقدس و علاقمندان پیش از ظهر امروز در کتابخانه عمومی خلیج فارس شهر بوشهر برگزار شد.

حیدر راهب مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر در ابتدای این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: رشادت‌ها و فعالیت‌های رزمندگان ما در طول هشت سال دفاع مقدس آنقدر زیاد بوده که برای اینکه این مفاهیم بلند را به نسل جوان و نوجوان منتقل کنیم، لازم است اینگونه محافل به صورت منسجم و ماهانه در تمام کتابخانه‌های عمومی استان تشکیل شود.

وی افزود: دشمن فکر می‌کرد در طول جنگ تحمیلی یک تهدید جدی و یک اتفاق سخت برای مردم رقم خواهد زد، اما فداکاری‌ها، رشادت‌ها و از جان گذشتگی‌هایی که رزمندگان ما از خود نشان دادند، آن را به یک رویا تبدیل کردند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر ادامه داد: ایثار و از جان گذشتگی‌های رزمندگان ما تداعی کننده همان جمله زیبای حضرت زینب(س) است که می‌فرماید «ما رأیتُ الّا جمیلاً» و ما الان زیبایی‌های جنگ را داریم می‌بینیم و از آن استفاده می‌کنیم و این گنجینه‌ای است که هر چقدر هم از آن برداشت کنیم کم نمی‌شود.

وی تصریح کرد: جنگ تحمیلی هشت ساله، تهدیدی بود که به یک فرصت تبدیل شد و همچنان داریم از برکات آن استفاده می‌کنیم.

راهب با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت شهید نادر مهدوی، یادآور شد: حماسه‌ای که شهید نادر مهدی در مقابل آمریکا انجام داد کار بسیار بزرگی بود که کمتر به آن پرداخته شده و لازم است با ساخت فیلم و نوشتن کتاب به شخصیت این شهید و کاری که انجام داده، بیشتر پرداخته شود.

در این نشست محمد ابراهیمی، زهرا تعجب، محمد علی نادری، محمد امینی، محمد کاظم اتابک، ناصر دهقان و رحیم محمدی به بیان اشعار، معرفی کتاب و روایتگری دفاع مقدس پرداختند و در پایان نیز با اهدای لوحی از این افراد تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha