سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
سردار کبیری پور

حوزه/ جانشین فرماندهی سپاه علی بن ابیطالب علیه السلام استان قم بر اهمیت نقش اساتید و پژوهشگران در تبیین پیشرفت‌های نظام اسلامی به نسل جوان امروزی تأکید نمود و اساتید و پژوهشگران را سرداران جهاد تبیین دانست و یادآور شد: جوانان نخبه سرزمینمان از اراده ای پولادین برای پیشرفت و ارتقاء دانشی ایران اسلامی برخوردارند. باید هندسه مسیر انقلاب اسلامی را آنگونه که هست معرفی و تبیین نماییم. سختی های مسیر انقلاب اسلامی نشان دهنده درست بودن این مسیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سردار کبیری پور جانشین فرماندهی سپاه علی بن ابیطالب علیه السلام استان قم، امروز در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دانشگاه ادیان، ضمن تبریک سالروز آغاز ولایت و امامت بقیه الله الاعظم(عج) و گرامیداشت هفته دفاق مقدس و سالروز شکست حصر آبادان، عملیات ثامن الائمه را از ایام الله دوران دفاع مقدس دانست و ابراز داشت: هفته دفاع مقدس مرور غلبه جبهه حق علیه باطل است که ما را یادآور خودنمایی های چهره باطل برای مقابله با جبهه حق می سازد.

وی با تأکید بر این که به هشت سال تاریخ دفاع مقدس گزاره ها و مصادیق حق و باطل را شناخته مسیرهای فرهنگ دفاع مقدس را در جای جای زندگی جاری سازیم، اظهار داشت: در طول تاریخ بشریت که مقارن با تاریخ انبیا است، همواره دو اراده الهی با هدف پیاده سازی دستورات الهی و اراده شیطانی با هدف مانع تراشی در مقابل فرهنگ دینی در مقابل هم صف آرایی کردند.

جانشین فرمانده سپاه علی بن ابیطالب علیه السلام استان قم در ادامه حفظ اسلام به عنوان ودیعه الهی را پرتکرار ترین توصیه امام خمینی(ره) دانست و اذعان داشت: امام خمینی (ره)در بیانی می فرمایند؛ اسلام از همه ‏چیز عزیزتر است. پیغمبر اسلام(ص) و تمام ذریه او و تمام پیروان او، این‏ها همه دنبال این بودند که اسلام را نگه دارند. اسلام امانت خدا است.

وی عدالت، توحید و برابری را از مولفه های متضاد با منافع نفسانی بشر برشمرد و انقلاب اسلامی را تداعی نظم جدیدی از گفتمان نبوی در عصر جدید توصیف نمود و یادآور شد: مبارزات ملت ایران و پیروزی انقلاب اسلامی مایه غافلگیری استکبار جهانی شد؛ همانطور که تجربه های تاریخی استکبار جهانی ثابت نموده، اگر این غافلگیری نمی بود، به قطع، کشتار بزرگی راه می انداختند.

کبیری پور با تأکید بر این که انقلاب اسلامی مانعی بزرگ پیش روی یکه تازی، زورگویی، استعمار و قدرت طلبی بی حد و حصر تمدن غربی است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی نه تنها از حیث ایجاد، بلکه با توجه به تمام توطئه های جنگی، تحریمی و تهاجمات فرهنگی از حیث مانایی نیز اعجاز گونه است.

وی گیرکردن در جزئیات حوادث سیاسی و گیج شدن نسل امروزی در تشخیص مسیر را یکی از آفت های عصر برشمرد و با تأکید بر این که نگاه کلان به هندسه مسیر طی شده انقلاب اسلامی راهگشاست، خاطرنشان ساخت: باید قدرتمندی انقلاب اسلامی را از منظرهای مختلف از جمله نمودارهای کاهش دفاع سخت و ارتقاء بنیه های دفاع نرم بررسی نمود.

جانشین فرمانده سپاه علی بن ابیطالب علیه السلام استان قم رو به افول بودن آمریکا و رژیم صهیونیستی و دشمنان جمهوری اسلامی را یکی دیگر از علائم اقتدار انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: دشمن به خوبی می داند که با فروپاشی هیمنه استکبار جهانی در حوزه های مختلف، نظامی، سیاسی و اقتصادی و فرهنگی، احیای تمدن نوین اسلامی سرعت چشم گیری خواهد یافت.

وی با بیان این که استکبار جهانی از بستر رسانه و فضای مجازی با تصور کشیدن زندگی لوکس در تمدن غربی، رقبای این تمدن را عقب مانده و متهجر نشان می دهد، خاطرنشان ساخت: استکبار جهانی در واقعیت سازی ابتر بوده، با ورود به حوزه ادراک سازی‌ها، نگرش جوان ایرانی به انقلاب و جمهوری اسلامی را مخدوش می سازد.

کبیری پور در ادامه بر اهمیت نقش اساتید و پژوهشگران در تبیین پیشرفت‌های نظام اسلامی به نسل جوان امروزی تأکید نمود و اساتید و پژوهشگران را سرداران جهاد تبیین دانست و یادآور شد: جوانان نخبه سرزمینمان از اراده ای پولادین برای پیشرفت و ارتقاء دانشی ایران اسلامی برخوردارند. باید هندسه مسیر انقلاب اسلامی را آنگونه که هست معرفی و تبیین نماییم. سختی های مسیر انقلاب اسلامی نشان دهنده درست بودن این مسیر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha