دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کنفرانس وحدت

حوزه/ اندیشمند هندوستانی اظهار داشت: ناامنی که قبل از اسلام در جهان وجود داشت، با ظهور اسلام از بین رفت و اسلام، پیام امنیت، اخوت، اخلاق، انس و محبت را به ارمغان آورده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، اشرف عثمانی قاسمی سرپرست بخش مطبوعات دارالعلوم دیوبند در وبینار سی و هفتمین کنفرانس وحدت که از سوی مجمع جهانی تقریب برگزار می‌شود، گفت: این یک حقیقت جهانی است که اسلام، پیام آورنده امنیت است.

وی تاکید کرد: ناامنی که قبل از اسلام در جهان وجود داشت، با ظهور اسلام از بین رفت و اسلام پیام امنیت، اخوت، اخلاق، انس و محبت را به ارمغان آورده است.

اشرف عثمانی با اشاره به اینکه قتل یک انسان بی‌گناه با ویران کردن کعبه و خانه خدا برابر است، گفت: متأسفانه قدرت‌ها و استکبار غرب مخدوش کردن چهره اسلام و اسلام‌هراسی را در برنامه خود قرار داده و به آن دامن می‌زند. ما مسلمان‌ها وظیفه داریم که با این دسیسه مبارزه کنیم.

وی تأکید کرد که دشمنان اسلام هیچ گاه نیکنامی و گسترش اسلام را برنمی‌تابند و می‌خواهند چهره اسلام را مخدوش کرده و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

سرپرست بخش مطبوعات دارالعلوم دیوبند خاطرنشان کرد: وظیفه ما این است که پیام اسلام را به گوش همه برسانیم. اسلام نه به وسیله شمشیر بلکه به وسیله اخلاق و عشق و محبت به دیگران گسترش یافته است.

این اندشمند هندوستانی در ادامه سخنان خود افزود: روشن است که برای مبارزه با توطئه دشمنان، سلاحی بالاتر از اخلاق و تعلیمات اسلامی نداریم. کسانی که راه تروریسم را در پیش می‌گیرند، از هر فرقه ای که باشند، کار غیر اسلامی انجام می‌دهند.

وی تأکید کرد: جایی که اسلام وجود دارد نه خوف و ترسی هست و نه ترور و ارعاب. جایی که اسلام وجود ندارد هم خوف است و هم تروریسم و تنفر. اسلام، دین عداوت و دشمنی نیست بلکه دین اصول و صلح و دوستی است.

این اندیشمند هندوستانی با اشاره به سرعت زیاد گسترش اسلام در جهان، اظهار داشت: دشمنان راهی برای جلوگیری از گسترش اسلام نداشتند. در کشورهای غربی روزانه تعداد زیادی به اسلام گرایش پیدا می‌کردند. به همین دلیل برای جلوگیری از گسترش اسلام چاره‌ای جز مخدوش کردن چهره آن نداشتند. به همین خاطر به اسلام‌هراسی روی آوردند.

وی گفت: من از مسلک دیوبند هستم و علنا می‌توانم ادعا کنم و افتخار می‌کنم که در سال ۲۰۰۸ قبل از هر کس دیگری این دارالعلوم دیوبند بود که علیه تروریسم فتوا داد و تاکید کرد که تروریسم در هر عنوان و پوششی که باشد، حرام است و ربطی به اسلام ندارد.

اشرف عثمانی قاسمی در پایان سخنان خود گفت: همه ما باید با وحدت و اتحاد حرکت کنیم. تا زمانی که دچار تفرقه باشیم آنها اسلام را بدنام خواهند کرد، اما به هر اندازه که راه برای وحدت اسلام و برادری و اخوت هموار شود، دشمن به همان اندازه در توطئه‌های خود شکست خورده و کامیابی ما تضمین شده و پیشرفت و مقبولیت اسلام دو چندان خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha