دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
شورای نگهبان

حوزه/ رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان در استان بوشهر گفت: هیئت های نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستانهای استان بوشهر منصوب شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، خلیل رضایی شامگاه جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران از انتخاب هیئت های نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستانهای استان خبر داد و اظهار داشت: در اجرای بخشی از قانون انتخابات مجلس، هیئت استان پس از طی فرآیندهای قانونی، اعضای هیئت نظارت در شهرستانهای دهگانه را تعیین و احکام آنان صادر شد.

رئیس هیئت نظارت برانتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر در ارتباط با روند شکل گیری هیئت های نظارت بخشهای مستقل افزود: بر اساس قانون جدید و ابلاغ هیئت مرکزی نظارت شورای نگهبان، به نسبت شعب اخذ رای در بخش‌ها یک یا دو نفر نماینده هیئت نظارت در بخش ها پس از پیشنهاد شهرستان و بررسی و تایید هیئت استان، احکام آنان صادر خواهد شد.

رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان در استان بوشهر ضمن تأکید بر نظارت قانونمند، جامع و موثر بر روند انتخابات توسط هیئت‌های نظارت، تنها نهاد ناظر بر انتخابات را شورای نگهبان و هیاتهای منتسب دانست و افزود: اصل ۹۹ قانون اساسی صرفا شورای نگهبان را نهاد و دستگاه ناظر بر انتخابات مشخص نموده، این نظارت استصوابی و در همه مراحل و فرآیندهای انتخابات صورت می گیرد.

رضایی در مورد شائبه برگزاری انتخابات توسط دولت مستقر و وزارت کشور گفت: از جمله وظایف هیئت‌های نظارت زیر مجموعه شورای نگهبان، تایید معتمدین معرفی شده از اقشار مختلف مردم توسط فرمانداریها و بخشداریها به منظور تشکیل هیئت اجرایی برگزاری انتخابات بوده که با ساز و کارهای قانونی ۸ نفر از بین ۳۰ نفر معتمد تایید شده، انتخاب می شوند.

رئیس هیئت نظارت برانتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر بر پایبندی به قانون، رعایت اصل بی طرفی، پرهیز از هرگونه جهت گیری عوامل دست اندرکار انتخابات تأکید و خاطر نشان کرد: ملاک عمل عوامل اجرایی، نظارتی و همه نامزدهای انتخاباتی، قانون و قانون مداری بوده و هیاتهای نظارت با جدیت و حساسیت ویژه، در راستای تحقق این مهم وظایف ذاتی خود را انجام خواهند داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha