شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام محمد کاروند

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان گفت:طبق آخرین آمار از یک سال گذشته تاکنون بیش از ۳۲۰ میلیارد ریال برای تعمیر و بازسازی مساجد در سطح استان کردستان هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان حجت الاسلام محمد کاروند امروز در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تبریک هفته وحدت و دهه وقف در سخنانی اظهار داشت: آخر ماه صفر به عنوان دهه وقف نامگذاری شده است ولی به دلیل تداخل برنامه‌ها دهه اول از ماه مبارک ربیع الاول به عنوان هفته وقف نامگذاری شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان گفت: این اداره کل در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی و خدمات رسانی کارهای بسیاری در سطح استان کردستان انجام داده است و این امور را از وظایف ذاتی خود می‌داند.

حجت الاسلام کاروند ادامه داد: یکی از حوزه‌هایی که اداره اوقاف همواره در آن ورود می‌کند خدمات رسانی به مساجد است. طبق آخرین آمار از یک سال گذشته تاکنون بیش از ۳۲۰ میلیارد ریال برای تعمیر و بازسازی مساجد در سطح استان کردستان هزینه شده است. از این میزان اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریال آن توسط دولت تامین شده و ۱۴۰ میلیارد ریال دیگر آن از محل موقوفات مساجد هزینه شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان به طرح اجرای مصلای شهرستان مریوان اشاره کرد و افزود: برای پایان یافتن مصلای مریوان ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که امیدواریم این اعتبار هرچه زودتر تأمین شود.

حجت الاسلام کاروند اظهار کرد: برای اجرای پروژه امامزاده هاجر خاتون شهر سنندج و نیز تکمیل مدرسه علمیه خواهران خدیجة الکبری (س) شهرستان سقز و نیز کمک به ۱۱۶۰ ماموستای استان تاکنون ۱۵۰ میلیارد ریال از محل موقوفات توسط این اداره کل هزینه شده است.

حجت الاسلام کاروند افزود: کمک به تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان کردستان یکی دیگر از خدمات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان می‌باشد. همچنین این اداره کل در بحث ارائه خدمات اجتماعی و پزشکی در سطح استان کردستان کارهای زیادی را با تعامل و همکاری ادارات مربوطه انجام داده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha