شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نشست خبری اداره کل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی

حوزه/ مدیرکل اوقاف وامورخیریه خراسان رضوی گفت: از محل موقوفات ۱۳۰۰ مبلغ در سال جاری به بقاع متبرکه و مناطق محروم اعزام شدند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام محمد احمدزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی امروز در نشست خبری، در جمع خبرنگاران در اعلام برنامه‌های دهه وقف، با اشاره به اهمیت وقف در احکام اسلامی، اظهار داشت: اجرای سنت وقف دارای آثار و برکات فراوانی است، لذا باید در جامعه این فرهنگ ترویج شود.

وی با اشاره به آغاز هفته وقف، به برگزاری همایش یاوران وقف در ۱۲ شهرستان اشاره کرد و گفت: در سال جاری حدود ۱۷۵ میلیارد تومان از عواید موقوفات توسط هیئت امنا در مساجد، حسینیه‌ها، مدارس و درمانگاه‌های وقفی استفاده شده است.

وی ادامه داد: تأمین ۱۲۴ هزار کمک جهیزیه، ۴هزار بسته لوازم التحریر و آزادی تعدادی زندانیان جرایم مالی غیر عمد از دیگر اقدامات این مجموعه است.

وی با اشاره به اعزام ۱۳۰۰ مبلغ در اماکن متبرکه و مناطق محروم، اضافه کرد: برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی، برپایی ۷۵ موکب در اربعین و دهه آخرصفر و ۲۰۰ فعالیت فرهنگی بر پایه وقف از دیگر اقدامات اداره کل اوقاف در ماه‌های اخیر می‌باشد.

حجت الاسلام احمدزاده با اشاره به ۱۳۰ موقوفه جدید با موضوعات فرهنگی، مذهبی و موضوعات مورد نیاز جامعه، خاطرنشان کرد: در هفته وقف افتتاح نیروگاه خورشیدی، مجموعه‌های خدماتی و واحدهای تجاری در بقاع متبرکه در دستور کار می‌باشد.

وی با تأکید بر لزوم مردمی سازی موقوفات، اظهار کرد: ۱۷۱ نفر امین موقوفات در خراسان رضوی شناسایی شدند که باعث رشد ۴۰ درصدی عواید موقوفات شده‌اند.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha