شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تبریز

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: هفته وقف با تکریم و احترام شهدا و امامزادگان آغاز می شود و نمایشگاهی نیز در راستای دستاوردهای اوقاف در امامزاده سیدمحمد کججانی دایر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز هفته وقف، اعلام کرد: هفته وقف با تکریم و احترام شهدا و امامزادگان آغاز می شود و نمایشگاهی نیز در راستای دستاوردهای اوقاف در امامزاده سیدمحمد کججانی دایر خواهد بود.

وی با بیان اینکه وقف در اقتصاد و رشد تولید موثر است، احیای موقوفات را در این خصوص از دغدغه های مهم اوقاف و امور خیریه عنوان و بیان کرد: با پیگیری های صورت گرفته در طول سال و با تعامل با دادستان تبریز تاکنون ۹۴ درصد موقوفات سنددار شده و امید است تا پایان سال همه موقوفات سنددار شود.

حجت الاسلام حسینی بهره وری اقتصادی از وقف را مهم دانست و خاطرنشان کرد: اوقاف با انبوه زمین هایی که دارد می تواند در راستای مسکن ملی زمین در اختیار دولت قرار دهد تا مشکل مسکن افراد بدون مسکن حل شود، همچنین در شهرک های صنعتی و با احیای زمین های کشاورزی می تواند در اقتصاد این حوزه از اشتغال نیز تاثیرگذار باشد.

وی به وجود چهار هزار موقوفه و زیر مجموعه آن رقبه اشاره و بیان کرد: ۲۰ هزار موقوفه دارای شناسه ملی موقوفه در این خصوص برای اتصال پنجره واحد دولت است تا بحث اجارات و هزینه آن در راستای انتفاع جامعه قرار گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی کمک به مساجد را از دیگر اقدامات اوقاف و امور خیریه استان خواند و گفت: سال گذشته به ۲۵۱ مسجد کمک و ۵۰ امامزاده بازسازی شده که حدود هزینه آن حدود چهار میلیارد تومان بوده و امسال نیز در حدود ۱۲ میلیارد تومان خواهد بود.

وی توجه به سلامت مردم و کمک به هزینه های درمان از محل نیات واقفان را از دیگر اقدامات نام برد و افزود: هفت بیمارستان در تبریز در عرصه وقف هستند و داروخانه مقبره شیخ ولی نیز در این راستا به برخی از بیماران ارائه خدمت می کند.

حجت الاسلام حسینی بسته های تحصیلی برای بازگشایی مدارس، بسته های معیشتی در مناسبت های مختلف را از محل نیات واقفان نیز از دیگر اقدامات برشمرد و ادامه داد: این کمک ها از طریق کمیته امداد، بهزیستی و آموزش و پرورش به افراد تحت حمایت این نهادها ارائه می شود.

وی از برگزاری طرح شمیم خدمت نیز در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: این طرح طبق تفاهم بین کمیته امداد و فنی حرفه ای برای آموزش در امامزاده ها برای آموزش افراد تحت پوشش کمیته امداد و با دوره های آموزش فنی و حرفه ای و ارائه گواهی از این مرجع در راستای اشتغال زایی اجرا می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی برگزاری طرح آرامش بهاری، شمیم حسینی و ... را در امازادگان و بقاع متبرکه از دیگر طرح ها در مناسبت های مختلف طول سال خواند و گفت: موکب امازادگان اوقاف و امور خیریه نیز همزمان با پیاده روی اربعین برای ارائه خدمات به زائران پنج روز پیش از اربعین و پنج روز پس از آن در سامرا مستقر شده و روزانه۳۰ هزار وعده غذایی توزیع می کند.

وی همچنین از حمایت برخی زوج ها در راستای تکریم خانواده ها و ترویج سبک زندگی اسلامی خبر داد و گفت: اوقاف و امور خیریه برای زوج هایی که مهریه آن ها کمتر از ۱۱۰ سکه باشد کمک هزینه ازدواج و جهیزیه در مراسمی اهدا می کند که امسال این مراسم با همکاری نیروی انتظامی به مناسبت تقارن هفته وقف با هفته نیروی انتظامی برگزار می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha